Blogger Widgets

2013. december 14., szombat

Ha két Herondale összeakad - Fummie alkotása


CP2 spoiler!


Herondale-ek
Jem a könyvtár ablaka előtt állva figyelte az üvegen legördülő esőcseppeket. Azt mondják, a Néma Testvérek nem éreznek boldogságot vagy szomorúságot, mert maguk mögött hagyták az élet ezen dolgait, és csak a tudománnyal foglalkoznak, de ő más volt annak idején. A szervezetében keringő méreg miatt sosem kaphatott meg bizonyos rúnákat, nehezebben tanult meg dolgokat, ezért kívülállónak érezte magát. Nem volt Árnyvadász, de sosem lehetett teljes értékű Néma Testvér sem, most pedig egyik sem volt. Néma Testvérként ő még mindig érzett; ugyan azt, amit az elmúlt százharminc évben minden nap. Sóvárgást, hiányt, bánatot. Az eső csak még jobban emlékeztette a lelkében dúló érzelmekre, Londont jutatta eszébe és a lányt. Habár minden évben találkozott Tessával, ez nem segített abban, hogy túllépjen rajta vagy elfelejtse az iránta érzett szerelmét. Mert még mindig szerelmes volt, és ez az érzés nem fakult el ennyi idő alatt sem. Eszébe jutott legjobb barátja és parabataia is. Régen nem élt már, de a lelkében lévő üresség sosem szűnt meg, fájón lüktetett, mint egy be nem gyógyuló seb.
Furcsa volt most újra embernek lenni, mintha mindent elfelejtett volna, és újra meg kellene tanulnia emlékezni. Emlékezni, mi a normális, hogyan kell igazán érezni, hogyan kell beszélni, járni, enni. Persze mindig is megvolt benne a tudás, de Néma Testvérként máshogy viselkedett. Nem volt már Zakariás, de nem volt az a Jem sem, aki annak idején betegesen feküdt az ágyában miközben Will óvón figyelte minden lélegzetvételét.
Nyílt az ajtó és a szőke hajú Árnyvadász lépett be rajta, akit Church, a macska követett lelkesen. Jace meglátta az ablaknál álló fiút, ami hirtelen megállásra késztette.
- Sajnálom – mentegetőzött, ahogy a férfi felé fordult. – Azt hittem, Zakariás Testvér van itt.
- Én vagyok az – szólalt meg Jem. Még mindig furcsa volt neki a hangjával beszélni az elméje helyett. Jace meglepődve nézett rá, még mindig nem jött bentebb, Church azonban átszökött a lábai között, és egyenesen egykori gazdájához rohant. Dorombolva tekergőzött körülötte, amíg a fiú fel nem vette a karjaiba, és el nem kezdte vakargatni a füle tövét.
- De – találta meg újra a hangját Jace, a ritka alkalmak egyike volt, amikor nem jutott szóhoz. -, az hogy lehet? Mi történt? – Beljebb botorkált és lerogyott az egyik fotelba.
- Tudod, a Néma Testvérek is Árnyvadászok voltak egykor, ahogy én is. Nagyon beteg voltam, egy szer megmérgezett, és lassan, de biztosan haldokoltam – mesélte még mindig a macskát simogatva. Szeme a távolba révedt, New York utcái helyett a londoni intézeti szobáját látta maga előtt. – Volt egy pont, ahonnan már nem volt visszaút, és csak úgy menthettem meg magam, ha Néma Testvérré válok. Épp egy kemény harc előtt álltunk, én pedig nem hagyhattam cserben a barátaimat. Sosem akartam Testvér lenni, de nem volt más választásom. Te pedig megszabadítottál ettől a tehertől. Meg sem kéne lepődnöm, hogy egy Herondale, pont olyan vagy, mint Will – mosolyodott el.
- Elnézést, de én ezt nem értem.
- Az ősöd, Will Herondale volt a legjobb barátom és parabataiom. Ő is megmentett egyszer, ahogy te. Habár kinézetre csak nyomokban hasonlítasz rá, mégis olyan, mintha őt látnám. Ugyanaz a kemény, mindenre elszánt tekintet, ugyanaz a cinikus hozzáállás mindenhez, csakhogy leplezd a lelkedben dúló fájdalmat és szenvedést. Pont olyan vagy, mint ő – ismételte meg korábbi mondatát, ahogy a fiúra tekintett.
Jace tekintete még mindig zavart volt. Fogalma sem volt róla, miről beszél Zakariás testvér, aki ugyan már nem volt testvér, de Jace nem tudott máshogy tekinteni rá. A férfi, vagyis inkább fiú talán csak magának beszélt, ő mégis tudni akart mindent. – Tudja, nem lehet gyengeelméjűnek nevezni, de ezt még mindig nem értem.
Jem szélesen elmosolyodott, a macskával a karjában leült Jace-szel szemben.
- Akkor elmesélem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets