Blogger Widgets

2013. december 2., hétfő

Cassandra Clare interjú

 
Sziasztok!

A TMI Source készített több interjút is Cassie-vel, itt az első, amelyben a Mennyei tűz városáról beszél. Ennek a fordítását hoztam most.


Nem titok, hogy a The Mortal Instruments rajongói egy picit idegesek – és félnek, hogy őszinték legyünk – a Mennyei tűz városa elkövetkező, május 27-i megjelenésével kapcsolatban.

– Nagyon félnek – nevet Clare. – Én meg csak arra gondolok: „Istenem, mindenki retteg. Mit tettem, hogy ilyen szörnyen megijesztettem őket?”

A tiszta terror és szorongás abból fakad, hogy már tudjuk, hogy hat olyan szereplő meg fog halni a Mennyei tűz városában, akit névről is ismerünk, nem is említve, hogy az ideiglenes borítón az volt a felirat, hogy Who will survive?, azaz Ki éli túl?. Ez nem túl biztató.

– Hogy őszinte legyek, azt nem én választottam – nevetett Clare. – De értem, hogy miért annyira rémisztő a felirat.

A Mennyei tűz városa 2014 egyik legjobban várt – ha nem a legjobban várt – könyve. A rajongók áhítoznak a hírek után és bármilyen információ után, ami a befejező kötettel kapcsolatos. Amikor múlt héten Clare-rel beszélgettük a Csontváros film Blu-ray és DVD megjelenéséről, muszáj volt kérdeznünk a Mennyei tűz városáról. Clare beszélt róla, mit várhatunk az utolsó Mortal Instruments könyvtől.

– Megértem, miért fél mindenki – mondta. – A sorozat utolsó könyve. Ez az a fajta könyv, amiben gyakorlatilag szinte bármi megtörténhet. És nyilvánvalóan nagyon sok forog kockán. Most, hogy már nagyjából befejeztem, elmondhatom, hogy vannak szomorú részek, vannak boldog részek, vannak vicces részek, és remélhetőleg izgalmas részek is. Remélem, hogy akik olvassák, úgy fogják gondolni, hogy egy és illő befejezése Jace, Clary, Simon, Isabelle, Alec és a többiek történetének. Remélem, szeretni fogják. Ezen a ponton már nem igazán tehetek többet, de úgy érzem, a legjobb könyvet írtam meg, amit tudtam, és ez az a vég, amit elképzeltem a karaktereknek, és ezt érzem helyesnek számukra.

Clare elmondta, hogy nagyon élvezi a következő Árnyvadász sorozat, a The Dark Artifices írását, aminek az első része – a Lady Midnight – tervezett megjelenése 2015 márciusa.

– A The Dark Artifices írásának egyik legjobb része, hogy az új sorozatban teljesen új szereplőkről írhatok – mondta. – Remélem, hogy az emberek meg fogják ismerni és meg is szeretik majd Emmát és Juliant, és a modern világ Carstairseit és Blackthornjait.

Clary a Mennyei tűz városát igazából pont a Csontváros film forgatásán írta. Azt mondja, az, hogy újra láthatta a szereplőket az első könyvből, segített neki lezárni a történetüket.

– Segített, hogy visszanézzek a szereplők gyökeréig, és hogy átgondoljam, hogy igen, ez volt az, ahonnan indultak – mondta. – Nem ma volt – számomra hat évvel ezelőtt kezdődött, sőt inkább nyolccal, mert akkor írtam a Csontvárost. Számomra Clary többé már nem az a lány, aki semmit sem tud a varázslatról. Simon már nem az a fiú, akinek nincs semmilyen ereje. És Alec az a srác, aki viszonzatlanul szerelmes és senkinek sem beszél a szerelmi életéről. Már mind teljesen más emberek egészen más kapcsolatokkal. Nagyon jó volt visszamenni, és végiggondolni, hogy igen, innen indultak. És ez segített abban, hogy kitaláljam, hová is fognak eljutni a végén.

Még olyan alkalmak is voltak a forgatáson, amikor úgy írt, hogy a színészeket látta a karakterekként a fejében.

– Amikor a forgatáson voltam, elkezdtem őket látni a karakterekként, de most már visszatértem ahhoz, ahogyan régen elképzeltem őket a fejemben – mondta. – De annyira erős képek voltak előttem akkor. De van egy „filmes Alec” és van egy „Alec a fejemben”. Nem ugyanúgy néznek ki, de „filmes Alec” még mindig olyan, mintha Alecet nézném.

Bár még nem tudjuk, kik vannak a Mennyei tűz városa borítóján, Clare már látta a végleges borítót, és neki tetszik. Azzal kapcsolatban, hogy mikor láthatjuk mi is, Clare azt mondta, januárnak kell lennie. De ne fogjuk szaván.

– Szerintem január. A kiadóm időzítése alapján ez tűnik valószínűnek.

Clare nagyon izgatott a meglepetéssel kapcsolatban, ami a borító belső oldalán lesz, egyfajta miniposzter, a kedvenc szereplőkkel, akiket a rajongók mindig is látni akartak a Mortal Instruments borítókon.

– Nem mondhatom el, kik vannak a borítón, de sok olyan szereplő van rajta, akiket az emberek kértek – mondta. – Ezzel a szereplővel akarok borítót, azzal a szereplővel szeretnék egyet. Úgyhogy a könyv belső oldalán van egy alkotás Cliff Nielsentől egy csomó szereplőről.

Clare nem biztos benne, hogy ezt a posztert mikor láthatjuk, mert lehet, hogy a Simon & Schuster máskor akarja megmutatni. Jelenleg is dolgoznak rajta.

– Láttak a vázlatokat és az ötleteket, és úgy néz ki, hogy elképesztően jó lesz – mondta. – Szerintem érdemes lesz majd megszerezni. Olyan lesz, mint egy mini filmes plakát.

1 megjegyzés:

  1. Idáig Clary és Jace kétszer volt a borítókon, Volt már Simon és Sebi is. De Alecet és Izzyt még nem láttuk. :/
    Ja és: Köszi a fordítást Deszy! ^^

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets