Blogger Widgets

2013. április 4., csütörtök

Bane krónikák interjú Sarah Rees Brennannal

Sziasztok!

Az Examiner készített egy interjút Sarah Rees Brennannal, aki amellett, hogy Cassie egyik legjobb barátja, író is, és a Bane krónikák egyik társszerzője. És az interjú témája is ez: Bane krónikák.


Hogyan jött a Bane krónikák ötlete?
Maureen, Cassie és én épp Franciaországban nyaraltunk, a francia vidéken ücsörögtünk lopott almákkal és
törvényesen megvásárolt sajttal. Épp a City of Heavenly Fire eseményeiről beszélgettünk, és így kerültek szóba Magnus múltbéli kalandjai. Maureen elkezdte eljátszani Magnust és a francia forradalmat, és mire leesett a kanapéról, mind annyira nevettünk, hogy mi is majdnem leestünk róla. Aztán arra gondoltunk, wow, milyen érdekes és vicces lenne ezt tényleg megírni, meg kéne? A többi már történelem...

Mit gondolsz, mitől olyan népszerű Magnus a rajongók körében?
Komolyan, azt gondolom, Cassie rajongóinak nagyon jó az ízlése. ;) A kiválót szeretik! Szerintem Magnus mindig szórakoztató az olvasóknak, amikor megjelenik egy jelenetben, mert amikor a többiek mind bizonytalanságban vergődnek, jön Magnus, és azt mondja: Tudom, mi van. A többi szereplő is vicces, de Magnus sokkal több ennél, és amikor be tud dobni egy viccet, amikor a többiek épp elveszítik a fejüket. 
A dolog, ami igazán pótolhatatlanná teszi: vicces, de nem egy bohóc, megvannak a válaszai, de nem egy gép. Varázslatos mentor alak, de nem olyan Gandalf módon. Ő az egyik fele ennek a meleg románcnak, ami olvasók ezreit bűvölte el, de nem a kapcsolatai határozzák meg, ki ő. Annyira eleven, és annyira megvan a saját személyisége, és ez felejthetetlen.

Miért érdekelt, hogy többet is megossz róla?
Annyira kíváncsivá tett a tény, hogy Magnus ilyen sokat élt már, és még mindig ekkora életöröm van benne és kíváncsiság a világról. Nagyon izgatott a különbség is a Pokoli szerkezetekbéli és a Végzet ereklyéibéli Magnus között. Nagyon szerettem a Végzet ereklyéit, de igazán a Pokoli szerkezetekben szerettem meg, azt látva, mennyiszer tört össze a szíve akkoriban. Sokkal sebezhetőbb az 1800-as években. Még nem igazán tanulta meg, hogy mulattassa a tömeget annyira, hogy elterelje a figyelmet az érzéseiről. És mégis ugyanaz az ember. Fel akartam fedezni, hogy milyen lehetett életének különböző szakaszaiban, mi az benne, ami végig megmaradt.

Melyik Bane krónikák történetedet szereted a legjobban és miért?
Ááá, nem tudok kedvencet választani! Ez annyira kegyetlen lenne a többi történettel szemben. Önbizalmi problémáik lennének. Hozzátenném, nagyon sokat gondolkoztam a Saving Raphael Santiago-n (Megmenteni Raphael Santiagot), mielőtt megírtam, mert azt gondoltam, ez az a sztori, ami egyszerre szomorú és ellenállhatatlan - egy történet két halhatatlanról, akik nagyon különbözőek, és akik életük nagyon más szakaszában vannak. És amúgy is, Magnus afféle noir nyomozó benne, és mivel ő Magnus, beleteszi az utánozhatatlan stílusát a detektív munkába is...

Szerinted melyik történetedet fogják a legjobban élvezni szerinted a rajongók? A legmeglepőbb?
Ó, azt hiszem, talán a What To Buy The Shadowhunter Who Has Everything (Mit vegyél az Árnyvadásznak, akinek mindene megvan). Tudom, hogy Cassie rajongói nagy Magnus/Alec rajongók, és szerintem ezt nagyon fogják szeretni! És még nagyon sokat is nevettünk rajta! Van benne egy démon, aki talán a valaha volt kedvenc szereplőm.

Most, hogy Godfrey Gao játssza Magnust, változott a szereplőről kialakult képed?
Igen. Mindig azt gondoltam, hogy Magnus nagyon jól néz ki, mivel megkaparintotta Alecet és Cassie szereplői amúgy is jól néznek ki úgy általánosságban, de fogalmam sem volt, hogy a legjóképűbb! Annyira szerény, Magnus! Véka alá bújtattad a fényed. Cassie megmutatta nekem Godfrey Gao meghallgatásos videóját, és belesikítottam a fülébe, meg lehet, hogy még a vállát is megharaptam. - ALKAMAZZÁTOK EZT AZ EMBERT - mondtam. - TALÁN LEHETNE AZ ELNÖKÜNK. Cassie rámutatott, hogy Godfrey kanadai. Nem tudom, miért kell mindig elrontani a szórakozásomat...

Mit szeretsz a legjobban Magnusban?
Szeretem, hogy Magnus igazán, igazán kedves. Segít Willnek a Pokoli szerkezetekben, amikor nincs is igazi oka, hogy segítsen, megvigasztalja és beszélget vele az életről, semmi más okból, mint hogy Will - valaki, akit alig ismer - szenved. Mindig rokonszenvez azokkal, akik tényleg szenvednek. Cinikus és halhatatlan, aki már mindent látott, és legalább a felét meg is tapasztalta, úgyhogy azt gondolnád, hogy az egyik legkeményebb szereplő. De Magnus olyan, mint a mályvacukor.

Mi lenne a ruhajavaslatod Magnus számára?
Senki sem javasol ruhát Magnusnak. ;) Hallottam, hogy elment a What Not To Wear (Mit ne viselj) forgatására, és elmondta nekik, hogy éljenek és öltözzenek kalandosabban.

Ha kérdezhetnél egyetlen kérdést Magnustól, mi lenne az?
Uh, ha úgy nézne ki, mint Godfrey Gao, akkor talán egy hosszú bámulás lenne, amit a "Gyúrsz?" kérdés követne. De oké. Most már tudom Magnus összes titkát, beleértve azt is, hogy ki az apja és azt, hogy mi történt Peruban.

1 megjegyzés:

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets