Blogger Widgets

2013. február 20., szerda

Meghalnak?

Sziasztok!

Az egyik rajongónak van egy elmélete a CoHF befejezéséről, és megkérdezte róla Cassie-t, aki a következőt válaszolta:



Azaz lehetséges.

És akkor a teória:

Oké, hadd magyarázzam el, van egy teóriám azzal az idézettel kapcsolatban, hogy "Nem csaphatod be a halált, a végén megkapja, ami neki jár". Szerintem előrevetítette Jace, Magnus és Simon halálát. Jace-ét, mert meghalt és majdnem meghalt megint, Magnusét, mert sokkal többet élt, mint a legtöbben, mert halhatatlan, és Simonét, mert neki már többször is meg kellett volna halnia, ha másért nem, a jelért. Szóval megkérdeztem, hogy ez előrevetíti-e valaki halálát, és elmondtam Cassie-nek a teóriámat. És ezt válaszolta.

3 megjegyzés:

  1. Cassie nem meri megölni Magnust. A rajongók 90%-a miatta olvassa a könyveket. Vagyis én biztosan miatta olvasom. :) Amikor vártuk a képeket a filmből, akkor is mindenki Magnus lázban égett. Egy halhatatlan (vagyis csak nem öregszik, hiszen meg lehet ölni egy boszorkánymestert is, elég értelmetlen kifejezés ez a magyarban) karakter, aki ennyire jól ki van találva és felépítve egy író nem fogja csak úgy kidobni az ablakon. No meg még egy sorozatot a piacra akar dobni, amiben lesz LGBTQ. Ha már van egy jól összerakott LGBTQ karaktered, akkor miért dobnád ki, hogy legyen egy másik? Nincs is sok idő a két sorozat között és egy örökéletű (a gépem szerint öKöréletűként helyes XD) karakterrel simán megfűszerezheted az egészet. Hiszen nem kell attól tartani, hogy lejár a szavatossága és kiöregszik a történetből. Cassie fontosnak tartja ezt a témát, hogy legyünk befogadó társadalom és ne ítéljünk el senkit nemi hovatartozása miatt. (lsd. az adománygyűjtő akciója az alapítványnak) Sokkal nehezebb kitalálni egy új ennyire szerethető karaktert, mint levenni a polcról a régit, akit már így is mindenki szeret. No meg nézzük meg eddig kiket "ölt" meg a könyvekben. (CoLS-t még nem olvastam)SPOILER!!!!!!!!! Az eddigi összes könyvre nézve.
    Negatív karaktert, Tessa bátyját, aki igazából egy mellékkarakter volt és várható is volt a halála. Számítottam rá (bár eddig bármelyik könyv végéről lelőttem a "poént" az első száz oldal után :) Cassie sorozata eddig kivétel :P ide kell a könyv 3/4-e :P)Hodge, aki szintén áruló, de mégse vagy mégis karakter, szintén fel lett áldozva, szóval örüljön neki, mert szerintem kegyetlenebb halált érdemelt volna. De ő is fel lett áldozva Jonathan 1-2 kegyetlenségének kimutatásának érdekében. Valentine a főgonoszt is megölte, de ezt persze az első kötet után tudta az ember. Hp feeling. Kell a happy end, akármennyire csavargatjuk a szálakat kell, mert különben az ember földhöz vágja a könyvet és többet nem olvas az írótól, ami bevétel kiesés és egy író ebből él nem? Hogy olvassák a könyveit...
    Max. Ő pedig pont az a karakter, aki kicsi és ártatlan. Az olvasó akármilyen kegyetlen is legyen, megsajnálja a kisfiút és fáj neki az elvesztése. De csak azért, mert egy ártatlan kisfiú volt. Nagyobb szerepe sem volt... Pár mondatban volt megemlítve. A másik ártatlan karakter Will nővére, de róla sem tudunk semmit. A néma testvérek pedig nem meghaltak, hanem fel lettek áldozva, hogy megmutassa mennyire könyörtelen Valentine. Szerintem nem sok olvasónak kedvenc szereplője egy néma testvér. Róluk sincs sok a könyvben, amiatt hűű de nagyon rajonghatnánk. Ijesztőek, komolyak, tudnak olvasni a gondolatokban és némák. Ennyi.
    Jem halálára két kötetben is fel lettünk készítve. 800 oldalon keresztül... (nem tudom, hogy meg fog-e halni, de szerintem igen, ha meg nem akkor cassie féle csattanó lesz) Sokan szeretik, de el tudják engedni, mert lassan és fokozatos a halála. A szolgálók az ID-ben is csak eszközök voltak a könyörtelenség kimutatására. Szóval eddig Cassie érthetően bánt a halállal és szükségesnek is érzi az olvasó, mert kell egy ilyen világban, ahol elvileg démonokat és gonoszokkal bánnak el. De mindig egyensúlyban volt az áldozatok száma és "minősége" a történettel. Nem tudom miért gondolják egy csomóan, hogy Cassie igazából egy hentes bárdot használ írógép/laptop helyett. Lehet kegyetlennek tűnnek ezek a halálok a körülmények miatt, de szükségszerűek.
    Szó mi szó, Magnus életben marad. Muszáj. Rajongók miatt, pénzügyileg is jól jár (nem hiába Magnusról van novellás kötet nem pedig Jaceről) no meg miattam is. Bár az utóbbi nem egy túl erős érv :P A főhősök pedig a legtöbb könyvben túlélik a sorozat befejező sorait. Hirtelen csak Jean Veljean jut eszembe, aki főszereplő volt és meghalt az általam eddig olvasott könyvekben. Bár A nyomorultak nem YA és nem is ma íródtak, de szerintem YA könyvekben nem divat megölni a fő karaktert, főleg ha még szeretnél ebben a témában egy sorozatot kidobni és sok pénzt keresni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát, én ezzel most több ponton tudnék vitatkozni. :)

      Törlés
  2. Szerintem a karakterek olyanok, hogy inkább a CP2-ben fognak többen meghalni, mint a TMI-ban. Attól még mert Magnus-ról lesz novellás kötet és mert az emberek imádják őt (ahogy én is), számomra nem jelenti azt, hogy ne halhatna meg. Magnus nagyon régóta él és mi az életének azt a részét ismerjük, amikor nagyon szerelmes. Viszont ő örökké fog élni, Alec meg nem, hacsak nem történik valami valamelyikükkel (pl Alec néma testvér lesz, de elvileg akkor sem szerethet senkit), Magnus sorsa így is úgy is, kissé tragikus. Nem igazán látom lehetetlennek a halálát. Nyilván úgy bőgnék, mint egy csecsemő de én speciel megbékélnék vele. Egyetértek azzal, hogy kell a happy end, de emellett kell a realitás is valamilyen szinten, még akkor is, ha körülötte minden fikció. Én úgy érzem lesz halálos áldozata a CoHF-nek, még pedig olyan, aki közel áll az emberekhez. Talán mártír lesz. Talán csak egy szimpla csatában elvesztett élet. Nem tudom, csak azt, hogy egy 100-as zsepicsomagot adhatnának ajándékba a kötet mellé.
    Egyébként én pl utálom azt, hogy Jem-ről tudom, hogy meg fog halni. Én nagyon szeretem az ő karakterét. És az, hogy tudom, hogy meg fog halni (jelen állás szerint) jobban elkeserít, mintha egyik oldalról a másikra érne váratlanul.

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets