Blogger Widgets

2013. február 20., szerda

Holly válaszol

Sziasztok!


Cassie barátnője, Holly Black válaszolt néhány kérdésre azzal kapcsolatban, hogy tudja, hogy végződnek Cassie könyvei.


Szóval, tegnap óta rengeteg Árnyvadász jelent meg, hogy kérdésekkel árasszon el. Néhányat megválaszolok gyorsan.

Helló, Holly! Egy Nephilim vagyok, aki egy kérdést szeretne feltenni neked, olyat, amire választ is várok. Szóval, azt mondtad, tudod, mi a The Mortal Instruments és a The Dark Artifices vége. Tudod a The Infernal Devices végét is? És szeretném olvasni a véleményed (nyilván spoilerek nélkül)
Igen, azt is tudom, hogyan végződik az Infernal Devices (és hamarosan ti is tudni  fogjátok). Gyakran utaltam erre a sorozatra úgy, mint a szerelmi háromszögek Kobayashi Maruja, és azt gondolom, hogy a befejezés tökéletes ehhez a történethez, de nincs semmi más, amit spoilerek nélkül mondhatnék.

Mostanában gyakran látom, hogy rajongók azért írnak neked és Cassandra Clare-nek, hogy tudjátok-e, hogy végződik ez meg az. Mint újdonsült író, azt kell megkérdeznem: Rossz, ha igazából nem tudom, hogyan végződjön egy történet, mielőtt tényleg be nem fejezem? Így szoktam írni.
Amikor elkezdtem a Tithe-t, nem tudtam, hogy fog végződni a könyv. Mivel nem tudtam, mi lesz a végén, nem tudtam, mi történik a közepén. Mivel nem tudtam, mi történik a közepén, éveket töltöttem azzal, hogy írom és újraírom az elejét. És ezért, amikor befejeztem, megesküdtem, hogy soha többet nem kezdek úgy könyvet, hogy ne tudjam a fejemben, mi lesz a vége.
Így mindig van egy tervem, hogy hogy fejezem be a könyvet, még akkor is, ha kiderül, hogy ez nem a megfelelő befejezés. És ez egyáltalán nem szokott zavarni - csak szeretem tudni, hogy van lehetséges befejezés.
De vannak olyan barátaim, akik szerint előre tudni, hogy mi lesz a vége, fojtogató. Ők végig akarnak járni a felfedezés útján, miközben írnak, és ennek része, hogy nincsenek határok, nincsenek vezetővonalak, nincs vívódás.
És annak másik barátaim, akik az elejétől tudják a befejezést, és amikor végül befejezik, minden működik. Nem változtatnak meg közben dolgokat, mint ahogy én. Van egy tervük, és tartják magukat hozzá.
Szóval akárhogy is működik neked a folyamat, az úgy van jól. Ne aggódj, ha ez esetleg más, mint ahogy más írók csinálják! Mindenki más.

Inspiráltak téged Cassandra Clare könyvei az új tündéres könyveddel kapcsolatban?
Nem, attól tartok, én ahhoz már túl régen írok tündérekről.

Hány ember hal meg a CoHF-ben? Úgy félek!
Ezrek. Nézzétek, nem hiszem, hogy segít, ha tudjátok...

Nem csodálom, hogy te meg Cassie Clare barátok vagytok. Mindketten élvezitek, hogy kínoztok minket, a rajongóitokat, igaz?
Igen, de nem abban az értelemben, ahogy gondolod.
Szeretjük, ha törődtök a szereplőkkel. Néha magányos dolog írónak lenni, mert az ember ismer egy csapat embert, akik nem is valódiak, és ezért nem tudnak átjönni vacsorára vagy találkozni a barátainkkal. És mi törődünk a szereplőinkkel. Aggódunk értük, és bántjuk őket. Megváltjuk és elátkozzuk őket. A tévedéseikért jutalmazzuk őket, és a hősies cselekedeteikért büntetjük őket. Rájuk gondolunk a lustálkodós pillanatainkban. Alkalmanként rájuk gondolunk, amikor valami egészen mással kellene foglalkoznunk. Az életünknek órási részeit jelentik, és gyakran titkolnunk kell.
Így amikor kíváncsiak vagytok és elkínzottak és féltek és már nem bírjátok a várakozást, az boldoggá tesz minket, nem azért, mert kegyetlenek vagyunk, és ki akarjuk inni az olvasók könnyeinek folyóját, hanem mert ez azt jelenti, hogy törődtök ezekkel az emberekkel, akikkel mi is, és tudni akarjátok, mi történik velük.
Nincsen nagyobb bók és nagyobb gyönyörűség egy írónak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets