Blogger Widgets

2013. augusztus 21., szerda

Letöltés - Miért menjetek el MOZIBA megnézni a filmet?


Sziasztok!

Tudom, hogy ez az egy-két nap most az izgatottságé, bőven, és higgyétek el, én is az vagyok! Nagyon!

De sajnos a dolog már elkezdődött, úgyhogy most muszáj egy posztot ennek áldoznom, még akkor is, ha számomra nyilvánvaló a dolog, és tudom, hogy a többség így van vele. De...


Letöltési linkek és ami mögötte van

Az oldalon már többször kiírtam - a chat szabályzatban is benne van, a Facebook oldalon is többször írtam róla -, hogy NE KÉRJETEK LETÖLTÉSI LINKEKET A KÖNYVEKHEZ AZ OLDALON! 

Most lassan eljön az az időszak, amikor már a filmhez is lehet ilyeneket kérni. És ne legyünk naivak! Biztos vagyok benne, hogy napok, jó esetben is egy-két hét kérdése, és a film mozis felvétele fel fog kerülni az internetre. 

Viszont van néhány dolog ezzel kapcsolatban, amit szeretnék tisztázni:


Az oldalon nem fogok megosztani letöltési linkeket, sem a könyvekhez, sem a filmhez. Eddig sem tettem, ezután sem fogom, és arra kérlek titeket, hogy ti se tegyétek! Amennyiben mégis, törölni fogom a hozzászólásokat, kommenteket! Ha pedig nagyon eldurvulna a dolog, odáig is hajlandó vagyok elmenni, hogy időlegesen beszüntessem a kommentelés lehetőségét!


Miért?

Nos, a válasz nagyon egyszerű és szerintem ha igazi rajongó az ember, megérti.

1.
Először is, a dolog illegális. 

Lehet ezt ide-oda pofozgatni, és mind tisztában vagyunk vele, hogy mindenki csinálja, de ettől még jogilag törvénytelen a dolog. Mint olyan, törölhetik az oldalt ilyesmi miatt, és szerintem ezt senki sem szeretné. Ez a dolog jogi része. 

2.
De van egy morális oldala is.

A Könyvmolyképző Kiadó az oldal születése óta támogat minket. Nyereményjátékokkal, információkkal és alapvetően azzal, hogy odafigyelnek ránk, rajongókra. Ugyanez érvényes a Pro Video-ra, a film forgalmazójára is, persze ők kicsit később kerültek a képbe. Néhány munkatársat személyesen is ismerek, másokkal csak e-mailben beszéltem, de elmondhatom, hogy mind nagyon kedvesek, és eszem ágában sincs ártani nekik - és magának a sorozatnak - azzal, hogy ilyesmit támogatok. 

Mert csűrhetjük-csavarhatjuk a dolgot akárhogy: ezzel ÁRTUNK a filmnek, a könyveknek, és igen, a magyar kiadónak és a forgalmazónak természetesen, de globálisan nézve kárt okozunk vele Cassie-nek és a film készítőinek (beleértve a színészeket is). 

A Csontvárosé az a rajongótábor, amelyik elmondhatja, hogy igenis odafigyeltek ránk a film forgalmazói. Félelmetes, mennyi információval, részlettel, képpel láttak el bennünket, mindent megtettek azért, hogy ez a film sikeres legyen. És persze, ez nyilván üzlet. De az is üzlet volt, amikor fagyit vittek a forgatáson az ott lévő rajongóknak? Meg levest a premieren? Meg az, hogy Martin, Harald, Jessica Postigo meg a színészek folyamatosan válaszoltak a tweetjeinkre, ha kérdésünk volt? Cassie-ről már nem is beszélve... Ezek apróságok, de nagyon sokat számítanak. 

Amikor egy ilyen stábbal áldottak meg minket, szerintem szégyellhetjük magunkat, ha annyit nem vagyunk hajlandóak megtenni, hogy megvesszük a könyveket és elmegyünk a moziba, kifizetve azt az 1-2 ezer forintot a mozijegyünkért. 

Ennyit a morális érvekről.

3.
Sikert akarunk, nem igaz? Amióta a filmet várjuk, azért harcolunk, hogy siker legyen a Csontváros!

És mi kell a sikerhez? Az, hogy megvegyük a magunk kis mozijegyeit!

Persze, lehet mondani, hogy világviszonylatban a te mozijegyed nem fog számítani. Csepp a tengerben. De! Igenis fog!
Hogy is mondják a Felhőatlaszban? 

"- Akármit is teszel, annak sosem lesz nagyobb hatása, mint egy árva cseppnek a határtalan tengerben!
- De hát mi is a tenger, ha nem cseppek sokasága?!"

Erről ennyit. Minden egyes jegy számít, minden egyes jeggyel hozzájárulsz ahhoz, hogy sikerre vigyük a filmet! Érezzétek át a felelősséget, ami a kezetekben van! Minden egyes jeggyel a film készítőit, a stábot, Cassie-t támogatjátok és hozzájárultok ahhoz, hogy nagyot alkossunk!

4. 
Ha már siker... Mutassuk meg, hogy feliratos film is lehet siker Magyarországon is!

A Pro Video óriási kockázatot vállalt azzal, hogy felirattal fogják bemutatni a filmet, a rajongók kérésére. Lehet, hogy néhány embert a felirat elijeszt attól, hogy megnézze a filmet.

De pontosan ezért nagyon fontos, hogy mi márpedig menjünk el megnézni a filmet moziba! Akár többször is.

És minél többen elmegyünk, minél nagyobb a siker, annál nagyobb az esély arra is, hogy azok is megnézik, akik egyébként nem szeretnek feliratos filmet nézni.

Tudom, hogy ezért most sokan meg fogtok haragudni rám, de több olyan kommentet is kaptam, hogy milyen régóta várjátok a filmet, de így, hogy feliratos, nem mentek el megnézni, mert feliratos. Hogy erre én mit tudok mondani? Néhány szélsőséges eset kivételével annyit, hogy: Akkor nem is vagytok igazi rajongók!
Egy igazi rajongó bárhogy megnézi a filmet! Felirattal, felirat nélkül, szinkronosan, alámondással vagy akár franciául, ha úgy hozza sors. Azért mert erre vártunk! Tudom, hogy én feliratot szerettem volna, de már akkor mondtam, hogy ha szinkronos lesz, akkor is elmegyek megnézni. Továbbmegyek. Mehetne felőlem kínaiul vagy arabul is, semmit nem értenék belőle, de még akkor is elmennék megnézni! Nem hiszem, hogy a felirat visszatarthat egy igazi rajongót. És igen, én is szemüveges vagyok!

Most mi vagyunk az eszközök ahhoz, hogy a film siker legyen! Magyarországon és az egész világon is!

(Ja, és még annyit hadd tegyek hozzá a fanyalgók kedvéért, mert hajlamos mindenki elfelejteni. Rengeteg film csak felirattal ment, mégis mindenki megnézte, pl. Twilight, Hunger Games...)

5. 
Folytatást akarunk? Igen!

Lehet, hogy már berendelték a Hamuvárost, sőt, a Pro Video is megvette a magyar jogokat. De ez még semmire sem garancia.

Mert az, hogy hogyan teljesít a Csontváros, meghatározza, hogy mennyit költenek majd a Hamuvárosra. A filmkészítés üzlet, sokba kerül egy film leforgatása, promója, és ha nincs pénz, nincs pénz. Veszteséges filmnek nem fognak nagy felhajtást csinálni. Ez teljesen logikus.

Ha Csontváros termékeket akarunk, ha jó honlapot, játékot, reklámot, részleteket, videókat akarunk a második részhez is, akkor ahhoz az kell, hogy az első rész siker legyen. Már az is rendhagyó, hogy már most berendelték a Hamuvárost...

És ha a magyar vetítésekre gondolunk. Nem egy filmnél előfordult, hogy csak egy-két mozi vetítette, vagy nem is ment moziban, csak tévében jelent meg a film vagy DVD-n. Az, hogy a Pro Videonál vannak a Hamuváros jogai, még nem garantál semmit. Ahhoz, hogy rendesen megkapjuk a filmet, minden városban, premier előtti vetítésekkel, ahhoz sikerre kell vinnünk az első részt is!

6. 
Pokoli szerkezetek film?

Bizony, ez egy olyan faktor, amit néhányan elfelejtenek. Pedig nem lenne szabad! Ugyanis a Pokoli szerkezetek filmek sorsa is a mi kezünkben van, ugyanis a Csontváros sikeréhez van kötve.

Már volt szó a filmről, forgatókönyvírót is kapott. De egyelőre in development szakaszban van, ami azt jelenti, hogy könnyen lehet, hogy nem lesz belőle semmi.

Viszont ha a Csontváros siker lesz, az lökést ad ehhez a filmhez is. Mert a Csontváros sikerével azt üzenjük a filmstúdiónak: Bízhattok bennünk, meg fogjuk nézni a Pokoli szerkezetek filmet is!


7. 
Miért nézd moziban? A filmért magáért!

Még én sem láttam a filmet. De azt már ennyi alapján is meg tudom mondani, hogy nem tűnik rossznak. Rajongói szempontból semmiképp. Szóval egyszerűen menjetek el a moziba azért, mert kíváncsiak vagytok! Mert ez a mi filmünk. Egy film, aminek az előkészületeit végigdrukkoltuk, aminek végigkövettük a forgatását, aminél hónapokon keresztül vártuk az újdonságokat, és meg is kaptuk őket!

EZ A MI FILMÜNK!

És igen, még azt is tudom mondani: nézzétek meg többször is!

Biztos vagyok benne, hogy rengeteg olyan aspektusa lesz a filmnek, amit első nézésre még csak észre sem fogunk venni. Saját tapasztalatból mondom, hogy még az előzeteseket is legalább harmincszor megnéztem, amíg észrevettem minden - legalábbis azt hiszem - elrejtett rúnát a falon, elejtett kétértelmű félmondatot. Képzeljétek el, milyen lesz ez a teljes filmet tekintve!


Szóval hogy kicsit visszatérjek az eredeti témához:
NE LETÖLTSÉTEK, FIZESSETEK ÉRTE! Akár a könyvről, akár a filmről van szó.

Az oldal ezt az elvet fogja követni, és nagyon szeretném, ha ti is!

18 megjegyzés:

  1. egyetértek és barátnőmmel mi is kétszer megyünk el megnézni :) Egyszer a feliratost egyszer pedig a szinkronost :P (én mennék többször is arra már nincs pénzem :P )

    VálaszTörlés
  2. Nem lesz könnyű elmenni szinkronos előadásra, mivel a film csak FELIRATOSAN fog futni a mozikban. :)

    VálaszTörlés
  3. Maximálisan egyetértek. Én is szemüveges vagyok, és még azok között is extrém vaksi, és akkor mi van? Olyan helyre veszek jegyet, azt kész, és ráadásul nem is egyszer, hanem többször fogom megnézni.

    Aztán is az tény, hogy moziba menni számomra mindig is egyfajta varázst jelentett. Lehet mondani, hogy ez mekkora hülyeség már, és én is megkaptam, hogy minek adok ki rá pénzt, mikor le is tölthetem, de amellett, hogy csak felhúzták vele az agyam, mást nem értek el... Egyszerűen van egy hangulata annak, ha többen összeverődünk, és beülünk megnézni egy filmet.

    A pénz része... Én sem vagyok valami tehetős, sőt, de akkor sem letöltögetem, hanem megveszem, csak legfeljebb kicsit lassabban gyűlik össze az összes könyv, s majd a filmek is, mint másoknak. Na de és akkor mi van? Semmi, és legalább elmondhatom, hogy van egy saját példányom mindből, amivel ráadásul támogattam a kiadókat, Cassie-t és a többieket is. Engem már ez a tudat is boldoggá tesz, arról nem is beszélve, hogy most tényleg mennyi minden múlik a rajongókon...

    VálaszTörlés
  4. Feliratos lesz a film? A csudába, így nem nézem meg a moziban, pedig gondoltam rá, hogy érdemes lenni. Nincs bajom a gépen lévő felirat-olvasással, de a mozi képernyőjén nem akarok olvasni.

    Kár érte :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, ezt viszont így nem értem. Hajlandó vagy felirattal filmet nézni, csak moziban nem?

      Törlés
  5. Jó én leszarom, akkor nem vagyok igazi rajongó - de akkor se fogom feliratosan megnézni a moziban. Ennek pedig semmi köze a szemüvegemhez, mert nekem is van. És már ne is haragudj, de te ugye feliratosan akartad és azt mondtad megnézed szinkronosan is... deee mennyit ügyködtél, hogy mégse szinkronos legyen. Ráadásul mennyien írták, hogy ha szinkronos lesz akkor meg ők nem nézik meg. Akkor mi miért ne mondhatnánk, hogy mi meg így nem nézzük meg? Rájuk nem mondod, hogy ők nem igazi rajongók!
    Persze nekem nincs bajom ezzel a dologgal. Már megbeszéltem a szüleimmel, hogy akkor megvesszük DVD-n. Igaz, hogy ez nekem drágább lesz, mint egy mozijegy... de ez van.
    Bocsi, ha bunkónak tűntem, de azért kicsit felhúztál ezzel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Számítottam ilyen kommentre. :)
      Igen, kampányoltam a feliratért, és fel is vállalom, mert szerintem a szinkron minősíthetetlen volt. Egyébként pedig a vége felé már az volt a cél, hogy néhány helyen menjen legalább felirattal is, nem feltétlenül mindenhol. A Pro Video döntése volt, hogy végül felirattal adják mindenhol.
      És én már azoknak is mondtam, akik akkor azt mondták, hogy szinkronosan nem nézik meg, hogy nem igazi rajongók, szóval most is vállalom a véleményem: aki igazi rajongó, az így is, úgy is megnézi. Ezen a véleményemen nem változtat a felháborodott kommented.
      Lehet saját véleményem, vannak preferenciáim, és általában el is mondom a véleményem, mert ilyen ember vagyok. Ezért "ügyködtem", és azért, mert a rajongók többségének nem tetszett a szinkron. Ezt lehet ide-oda ragozni, de így volt, legalábbis a kommentek ezt bizonyítják. Ráadásul amikor már rég nem kampányoltam a feliratért, ugyanúgy jöttek a szinkronos előzetes alá a kommentek Youtube-bon, hogy pocsék. Tőlem teljesen függetlenül, meg lehet nézni.
      Most éppen az lett, aminek én örülök, de pl. A burok esetében nem az lett, és azt is elmentem megnézni.
      Amennyiben nem felirattal menne a film, ugyanezt írtam volna fordítva: hogy aki nem hajlandó megnézni szinkronosan, az nem is igazi rajongó. Oda-vissza működik a dolog, jelenleg ez a helyzet, ezért írtam ezt. Illetve írtam, hogy kínaiul is megnézném, ez nyilván érvényes a szinkronra is.

      És újfent hozzátenném:
      Én az ilyen komment esetében felvállalnám a nevem, arctalan kommentet hagyni nem nehéz. :)

      Törlés
  6. Szerintem semmi bunkót nem írtam, amivel megsérthettelek volna. De úgy látom, hogy téged megsértettelek valamivel benne. A nevem pedig azért nincs ott, mert nem vagyok ezen az oldalon tag. Meg nekem blogom sincs, így nevet nem tudok neked oda írni. Max külön. És én is csak a véleményemet írtam le. Az ügyködést sem bunkónak szántam. És azt is írtam, hogy én majd megveszem a DVD-t.

    VálaszTörlés
  7. Én kifejezetten örülök, hogy feliratosan fog menni. A szinkron pocsék volt, de azért úgy is megnéztem volna, ha úgy adták volna. A szemüvegem pedig engem sem gátol abban, hogy elolvassam a feliratot, ezt nem is igazán értem, hiszen azért van a szemüveg, hogy lássál nem? :D Na mindegy. Én elég rövid ideje ismerem csak a sorozatot, de azzal egyet kell értenem, hogy aki igazi rajongó az bárhogy megnézi. Már alig várom, hogy lássam.
    *Zsófi voltam*

    VálaszTörlés
  8. Nekem mindegy hogyan megy, milyen nyelven, mikor és hol, csak most már legyen itt! :D - Szemüveges vagyok és vaksi is, de ez nem akadály.
    A jegyek pedig lefoglalva a fél kis család részére. :)

    VálaszTörlés
  9. Én most csak azt nem értem, hogy a tv-ben hogy-hogy szinkronosan reklámozzák? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor még úgy volt, hogy lesz szinkronos is, közben variálták meg.

      Törlés
  10. Szeretem a szinkronos filmeket nézni mert könnyebbség ,de már a feliratos film és természetes nekem és legalább hallom az eredeti hangokat ,mert néha bizony nem jó a szinkron.nekem mindegy ,h hogy megy ha akarom így is úgyis megnézem bármiről is van szó.ha meg egy film nagyon jó akár moziban is nézem.Sőt meg is tetem megnéztem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó is volt, mi barátosném?:D Az együtt izgulások a harcoknál..:D bocsi, ha elszorítottam az ereidet..:D
      És amúgy meg mindenkinek üzenem..!
      Itt nem arról van szó, hogy ki mekkora rajongó és mekkora nem! Erre a filmre vártunk már jóval előtte...Akkor meg mi a jó édes kínhalálért vagytok elégedetlenek? Ha feliratos az a baj, ha szinkronos az a baj, ha Jamie játssza Jace szerepét az a baj... Ők mindent megtettek azért, hogy ez a film NEKÜNK jó legyen és tetsszen..szerintem semmi jogunk elégedetlennek lenni egyáltalán örülhetünk annak, hogy lesz film..sok kasszasikerű könyvhöz még film se készül...
      Ennyit azokról, akik elégedetlenek..
      ui: És teljes mértékben igazat adok Deszy-nek és nem ajánlom senkinek se, hogy támadni merje..Úgy gondolom neki köszönhetünk sok mindent, amit ha ő nem tesz meg akkor SEHOGY se lett volna! Röviden ennyit..
      xoxo: Mizao

      Törlés
  11. Hülyeség a feliraton görcsölni. Én is kicsit féltem mikor először mentem feliratos filmet nézni moziba(mentem volna én előbb is, csak senkit nem tudtam addig megfűzni, hogy jöjjön velem), így az első mozis feliratos filmem év elején a Nyomorultakat volt.

    Az nem csak, hogy moziban feliratos volt, de énekeltek is (egymással párhuzamosan is), hosszú is volt, közel is ültem* a vászonhoz, és szemüveges is vagyok**, mégis hihetetlen élmény volt.

    Ha még életedben nem néztél feliratos filmet, akkor egy három-négyet nézz meg otthon "edzésként" és hidd el belefogsz rázódni (ha öcsémnek 11 évesen sikerült pár nap (max. egy hét) alatt "megtanulni" feliratot olvasni, mert kíváncsi volt a sorozatra amit néztem, akkor bárkinek sikerül).

    * Ha tehetitek közép- hátsó középre kérjetek jegyet.
    **Bár ez nem tudom mit számít, de Deszy is megemlítette a szemüveges dolgot.

    VálaszTörlés
  12. Őszintén bevallom hogy a pokoli szerkezeteket én először letöltve olvastam. A barátom szedte le nekem, hogy biztos örülök neki. Elolvastam és rájöttem legalább annyira tetszik mint a Végzet Ereklyéi. Ezért elmentem és megvettem mind a 2 könyvet és feltettem a polcra az eddig megjelent összes Végzet Ereklyéi könyv mellé. Jól esett ránézni. :)
    A film pedig.... A tatabányi mozi majd csak 29én adja és hozzám az van legközelebb. 29én délelőtt jövök haza gólyatáborból. 30án költözök el itthonról. De mérget vehettek rá hogy 29én este ott fogok ülni a moziban és magammal viszem a barátomat is! :D Annyit beszéltem neki erről a könyvsorozatról hogy azt mondta ezt ő sem hagyhatja ki!
    És arról h feliratosan vagy szinkronosan? Én hogy őszinte legyek örülök a feliratnak. De így is úgy is megnéztem volna. egyszerűen azért mert imádom... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      A tatabányai mozi már adja, én is ott láttam 22-én, és holnap is oda megyek. Minden nap kétszer megy elvileg, 29-től meg remélhetőleg még többször.

      Törlés
  13. Szinkronnal könnyen ellehet rontani BÁRMILYEN jó filmet ,sorozatot (pL vÁMPÍRNAPLÓK ) .2óra olvasásba pedig nem lehet belehalni tudtommal és így hallod a színészek nagyon jó orgánumú hangját Rpbert,Kevin .stb :P)Láttam a filmet és tetszett , nehéz egy jó fantazi filmet megcsinálni ,főleg ha az könyv feldolgozás .Megéri :) aki meg nem szeret olvasni az meg most magával tol ki .

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets