Blogger Widgets

2013. április 12., péntek

Lena Headey a Pesti Estben


Sziasztok!

Ramóna szólt, hogy Lena Headey-ről (Jocelyn) van egy cikk a Pesti Estben, és ő is küldte be nekünk.



Lena Headey

A trónok harca nemrég az HBO-n indult harmadik évadának ikonikus karaktere Lena Headey, akit a nézők egyszerűen imádnak utálni. A sorozat apropóján a színésznő mesélt az óriási népszerűségről, az anyaságról és a figurájáról is.


Mennyire élvezed a Trónok harca körüli felhajtást, rajongást, és hogy bírod ezeket a furcsa ruhákat, amiket a sorozatban viselsz?
A ruhák fantasztikusak, és mintha csak rám öntötték volna őket. Az utcán is ezekben járok. Jó, csak vicceltem. Ha az ember ennyire népszerű sorozatban szerepel, az rengeteg ajtót nyit meg előtte. Ez különösen igaz az Egyesült Államokban, ahol a széria valamivel népszerűbb, mint Angliában.

Úgy tűnik, nagyon könnyedén, humorral kezeled ezt az óriási népszerűséget.
Igen, az én helyzetem egész más, mint például Emiliáé (Emilia Clarke, a széria legnépszerűbb színésze – a szerk. (Daenerys – saját megjegyzés)), mert már tizenhét éve a bizniszben vagyok, és ennyi idő alatt számos mozifilmben játszottam. Túl vagyok már nagy sikereken és bukásokon is, és most értem el abba a korba, ami elég kockázatos egy nő számára Hollywoodban. Nem sajnáltatni akarom magam, ez egyszerűen így van. Ilyenkor nagyon jól jön egy sikeres tévésorozat adta stabilitás, és ezért borzasztó hálás vagyok az HBO-nak.

A sorozat forgatása során rengeteg helyre eljutsz.
Főképp Horvátországban és Írországban dolgozunk, de én pont kifogtam, hogy a jeleneteim nagy részét Izlandon vettük fel, és összesen csak egy hetet forgathattam a napfényes Horvátországban. Izland csodálatos hely. Annyira földöntúli volt, hogy már attól féltünk, hogy a közönség azt fogja hinni, hogy CGI hátterek előtt vettük fel a jeleneteket. A helyzet ennek pont az ellenkezője: minden hátterünk igazi volt, ami színészként a lehető legnagyobb ajándék.

Alakulnak ki barátságok a színészek között a forgatáson?
Rengetegen vagyunk. Három stáb forgat párhuzamosan különböző helyeken, szóval sok olyan kollégám van, akikkel szinte csak a sajtótájékoztatókon találkozunk. Persze mindenki mást mondana erről. Az biztos, hogy a szünetekben sokat tévézünk a többiekkel. Leginkább sorozatokat vagy realityket nézünk.

Minél tovább műsoron van a sorozat, annál többen azonosítanak a karaktereddel. Nem félsz a beskatulyázódástól?
Régebben talán voltak ilyen félelmeim, de ma már egyszerűen örülök annak, hogy dolgozhatok, ráadásul valami olyasmin, amit az emberek szeretnek és becsülnek. Persze néha előfordul, hogy valaki az utcán gonosz hárpiának nevez, de ez a munkával jár.

Hogyan látod a figurád, Cersei fejlődését a sorozatban?
Tudom, hogy az első évadban még nem szerettek a nézők, aztán a másodikban már szerettek gyűlölni, ami sokkal jobb helyzet. Még soha nem élveztem ennyire mások utálatát. A legutóbbi szezonban volt egy komoly konfliktus közte és Tyrion között, mostanra azonban – bár ez még mindig egy erősen diszfunkcionális család – helyre jönni látszik kettejük kapcsolata.

Miben látod a karaktered gyengéit és erősségeit?
Cersei esetében az anyasága egyszerre az erőssége és a gyengéje. Paranoid és végtelenül el tud keseredni, Az én gyengeségem pedig az, hogy még ennyi idő után se tudtam megtanulni rendesen CGI farkasok és sárkányok mellett színészkedni…
Az első szezon környékén lettem anyuka, és rengeteg energiámat leköti, hogy megpróbáljak minél jobb anyává válni.

Hogy tudsz egyensúlyozni a munka és az anyaság között?
Mindig bűntudatom van, amikor otthon kell hagynom őt a munka miatt, de tudom, hogy jól cselekszem. Ha az embernek gyereke születik, akkor olyan dolgok nyílnak meg benne, melyek létezéséről nem is tudott korábban. Mindez segített megértenem Cesei érzéseit is az anyasággal kapcsolatban. Mintha lenne egy újabb ér a szívemben, ami olyan szorosan köt össze vele, mint soha senkivel korábban.

És mit tudsz mondani Cersei ambícióiról? Ő is szeretne a trónra kerülni, nem igaz?
Óh, igen, abszolút így van. Úgy érzi, minden joga megvan ehhez. Irigyli a bátyjait, mivel úgy gondolja, ha férfinak születik, több esélye lenne.


1 megjegyzés:

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets