Blogger Widgets

2013. március 9., szombat

Clockwork Princess spoilerek lesznek az oldalon?

Sziasztok!

Gondolom, számotokra is fontos kérdés, hogy amikor kijön a Clockwork Princess angolul, mennyire lesznek spoilerek az oldalon. Ez a kérdés igazából engem is régóta foglalkoztat, mert az oldal szerkesztéséből adódóan én magam nem igazán tudom őket elkerülni, hacsak nem csukom be szemem, fülem, amíg el nem tudom olvasni. (Igen, már A hercegből is tudtam a legtöbb dolgot.) Ráadásul ez befejező kötet, ami még rátesz egy lapáttal az egész problémára.

A Clockwork Princess megjelenése év végére várható magyarul, így addig jó néhány hónap el fog telni, és tökéletesen jogos kívánság azok részéről, akik nem tudják angolul olvasni. Viszont az is igaz, hogy akik meg olvasták angolul, nyilván nem szeretnének lemaradni semmilyen hírről, és én magam sem fogom tudni Cassie válaszait hónapok múlva visszakeresni és kiírni. 

Őszintén szólva még gondolkozom a megoldáson, hogy hogyan is lehetne minél jobban megoldani a dolgot. Nem is annyira a szöveges részekkel van gond, mert azokat elég jól ki lehet védeni, inkább a fanartok és fan videók jelentik a gondot. 

Mindenesetre szeretném leszögezni, hogy senkinek sem szeretnék semmilyen poént lelőni és igyekszem megfelelni azoknak is, akik angolul már olvasták.

Jelenleg a következő terv van a fejemben ezzel kapcsolatosan:

Szöveges spoilerek
A szöveges spoilerek esetében ugyanúgy, ahogy eddig, ki fogom írni a SPOILER!!! jelzést, de persze tudom, milyen az ember szeme, ettől sajnos még beleszaladhatna a spoilerekbe. Ezért arra gondoltam, hogy ezért a spoileres részeket más betűszínnel fogom írni, ami nagyjából beleolvad majd a háttérszínbe, így nem fogja kibökni senki szemét. Ha viszont valaki olvasni akarja, vagy mert olvasta angolul a könyvet, vagy mert nem zavarják a spoilerek, akkor kijelöli a szöveget, és már olvashatja is.
Valahogy így fog kinézni:
CP2 SPOILER!!!
Ilyen színe lesz azoknak a bizonyos posztoknak. Ha kijelölitek, tökéletesen olvasható, de ha nem, akkor nem látjátok. 
Az olyan posztokat, amikben ilyesmi lesz, megjelölöm egy külön CP2 spoiler címkével, így amikor megjelenik magyarul a könyv, azok is könnyen vissza tudják olvasni az ezzel kapcsolatos spoileres részeket, akik csak magyarul olvassák. 

Ahogy írtam, a nagyobb gondot a fanartok és fan videók jelentik. 

Fan videók
Spoilert tartalmazó fan videókat fogok posztolni, ezek elé és a címbe is mindig odaírom, hogy CP2 spoilert tartalmaznak, így ennek tudatában indítsátok el. 

Fanartok
A fanartok jelentik a nagyobb gondokat. A Tumblr oldalon ezeket nem fogom tudni kiszűrni sehogyan sem, ezt sajnálom, de ez van. A Facebook oldalon mindig megosztódik automatikusan minden, amit Tumblr-en posztolok, ott majd igyekszem odaírni, ha vmi CP2 spoiler, és akkor ki tudjátok szűrni, és egyesével meg tudjátok nyitni azokat is. 
Azzal kapcsolatban, hogy az oldalon hogy fogom posztolni a jobb fanartokat, még nincs konkrét ötletem. Illetve több is van, de még nem döntöttem el. Mindenesetre olyan megoldást igyekszem találni, amivel nem kerülnek majd ki a fanartok a főoldalra. Vagy külön oldalt hozok nekik létre (már ezen a blogon belül, mint fent a menüpontok), vagy a Pinteresten készítek nekik egy külön boardot, tényleg nem tudom még egyelőre.


Remélem, ez így mindenkinek megfelel, és ha valakinek van valamilyen kiegészítő ötlete vagy javaslata, akkor hajrá! :)

Ami pedig mindenkit érinteni fog. Nagyon valószínűnek tartom, hogy a Tumblr-t (Cassie oldalát kivéve) nagy erőkkel kerülni fogom, egészen addig, amíg én magam el nem olvastam a CP2-t. Én is csak ember vagyok, érzékeny a spoilerekre, és nagyon igyekszem kibírni, hogy elkerüljem őket, amennyire lehet. Az oldal szerkesztéséből adódóan ez ugyebár szinte halott ügy, de azért próbálkozom. Ha minden jól megy, a megjelenés után napok vagy maximum egy-két hét alatt elolvasom a CP2-t, szóval ez nem lesz hosszú időszak. Egy dologgal fogok kivételt tenni, azzal a bizonyos családfával kapcsolatban, amit valamilyen módon rögtön meg fogok osztani, amint felkerül a netre. 
Amikor pedig befejeztem a CP2-t, írni fogok róla egy spoilermentes és egy spoileres véleményt is, amit majd olvashattok.
Azoknak pedig, akik olvasták angolul! A Facebook oldalon van egy Fórum, amit nem igazán használunk. Na, a Fórumon nyitok majd egy új szobát, kifejezetten arra, hogy kitárgyalhassuk, hogy mi történt a CP2-ben. 

Na tehát! Várom ezzel kapcsolatban a véleményeket, ötleteket, javaslatokat! Ti mit szeretnétek?

2 megjegyzés:

  1. köszönöm hogy ilyen gyorsan válaszoltál:) legszívesebben írnék a könyv kiadónak hogy fizetek nekik csak ne év végére legyen kész:DDD tumblr oldalt meg nagyon sajnálom hogy nem fogom tudni nézni addig:( de tudom hogy ott nem tudsz mit kezdeni de nem baj:D majd vissza nézek mindent:D-Lilla

    VálaszTörlés
  2. szerintem nagyon jól kigondoltad ezen már gondolkodtam sokat én is,hogy elolvassam e angolul vagy sem,de még nem jutottam dűlőre :)
    de örülök,hogy azért fel merek majd nézni az oldalra :D ha netán még sem olvasom el a könyvet angolul

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets