Blogger Widgets

2013. február 6., szerda

Cassie a szerelmi háromszögekről

Sziasztok!

Cassie a következő kérdést kapta:

Szia! Beletelt egy kis időbe, mire elküldtem ezt a kérdést. Lesz szerelmi háromszög a TDA-ban? És ha igen, mi van manapság a szerzőkkel és a szerelmi háromszögekkel? Olyan, mintha élveznék, hogy gonoszak lehetnek és játszhatnak az olvasók szívével, de amúgy zseniális!

Cassie válasza:

Egyszer egy egész beszédet tartottam a szerelmi háromszögekről, és arról, hogy milyen írni őket, a Society of Children’s Book Writers and Illustrators (Gyerekkönyvek Íróinak és Illusztrátorainak Társasága) egyik eseményén. Azt gondoltam, ez elég vicces, mert általában olyan témák szoktak lenni, mint a Hősiesség a YA Irodalomban vagy Hogyan Kezeljük a Vitatott Témákat a Gyerekkönyvekben, de rám néztek, és azt mondták: Beszéljen a szerelmi háromszögekről.

Ami jó, mert én imádom a szerelmi háromszögeket, és mindig boldog vagyok, ha beszélhetek róluk. De nem gondolom, hogy ez olyasmi, ami manapság csinálnak az írók - Shakespeare (Rómeó és Júlia mellett is ott volt Paris) írt szerelmi háromszögeket, igazából négyszögeket is írt (Vízkereszt, vagy amit akartok) és Jane Austen (Büszkeség és balítélet, Meggyőző érvek) írt szerelmi háromszögeket, és Charles Dickens (Két város regénye) írt szerelmi háromszögeket, a Bronte nővérek (Jane Eyre, Wildfell asszonya, Üvöltő szelek) írtak szerelmi háromszögeket, és F Scott Fitzerald (A nagy Gatsby) írt szerelmi háromszögeket. És természetesen a szerelmi háromszögek a mitológiákban gyökereznek, amelyek a mostani fantasy irodalom alapját adják: Artúr/Guinevere/Lancelot, Mark/Izolda/Trisztán, Diarmuid/Gráinne/Fionn, Aphrodité/Héphaisztosz/Árész. Az emberek a korok hajnala óta az emberek énekelnek és beszélnek szerelmi háromszögekről.

Sokszor látom, hogy a szerelmi háromszögeket tévesen olcsó történeti fogásnak tartják. És biztos, hogy azok is lehetnek. Bármi lehet. Minden visszatérő elem annyira jó, amennyire a kivitelezése. De azt mondani, hogy a szerelmi háromszögek olcsó fogások, olyan, mint azt mondani, hogy a motor, ami hajtja az Iliász történetét, ami - végül is - harc egy nőért, olcsó fogás. 

A szerelmi háromszögeknek tényleg nagy vonulata van manapság, és ahogy minden visszatérő elemet, az emberek ezt is megunhatják. De abban is hiszek, hogy az írók mindig bele tudnak vinni egy új csavart. A szerelmi háromszögek azért tartják magukat, mert megigéznek és zsigeri szinten megfognak minket. Az, hogy a romantikus szerelem kizárólagos - hogy csak két ember között lehet - határozott feszültséget gerjeszt a szereplők között. Az én kedvenc fajtám a szerelmi háromszögekből az, amikor erős kapcsolat van minden tag között, aki érintett és nehéz döntéseket kell hozniuk, mert a döntésekben látszik, milyen is a szereplő. (Tudjuk, hogy Cassie ezt szereti, elég a Pokoli szerkezetekre gondolni - Deszy) Ami a legjobb bennük, hogy a szerelmi háromszögek megmutatják a szerelem és szeretet összetettségét, és az áldozatot a barátságokban.

Most, hogy ezt megbeszéltük, nem igazán vagyok benne biztos, hogy azt, ami a TDA-ban történik, szerelmi háromszögnek hívnám-e, de azt hiszem, a különböző emberek máshogy látják a dolgokat. Gyakran látom, hogy emberek rámutatnak dolgokra, és azt mondják, szerelmi háromszög, ahol én nem látok semmit vagy valamiféle szerelmi dodekaédert. Szóval szerintem ezt nektek kell majd eldöntenetek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets