Blogger Widgets

2012. szeptember 5., szerda

Misfits - Kritika Fummie-tól

Sziasztok!

Az oldalon új rovat van születőben. Méghozzá a Film/Sorozatajánló. Ennek a lényege az lesz, hogy olyan filmeket, sorozatokat ajánlunk egymásnak, amelyben a Csontváros szereplői is szerepelnek. :)

A Misfitsről már én is írtam röviden korábban, most pedig Fummie írt róla egy részletes véleményt. Neki ezúton is köszönjük!

Annyit még hozzátennék, hogy mindenkitől szívesen látok összeszedett ajánlókat! :) Az sem gond, ha már felkerült az adott filmről egy vélemény, mert ahány ember, annyiféle látásmód, nem igaz? 
És a Misfits már kis hazánkban is fut, a Viasat6-on. 

És akkor Fummie írása:



Misfits kritika

Először nem is akartam megnézni… ó én balga. :D De végül is, kíváncsi voltam Robertre, ha már ő lesz Simon a Csontvárosban. Aztán írták, hogy jó, de még mindig úgy voltam vele, hogy jó-jó, egyszer lehet, hogy megnézem, de egy rakat sorozat sokkal régebb óta vár rám. Aztán leadták a reklámját a Viasaton, és bár eddig is tudtam, hogy miről szól, úgy döntöttem, hogy ez a sors keze, és azt akarják, hogy én mindenképpen nézzem meg ezt a sorozatot. Mennyire igaza volt a sorsnak.

Ha elkezdek egy sorozatot, azt én tömbösítve nézem, olyanok nálam a jó sorozatok, mint a jó könyvek, képtelen vagyok abbahagyni őket. Na ez a sorozat is pont ilyen volt, három nap alatt le is nyomtam a három évadot. Mondjuk ez nem volt nehéz, mert igaz, hogy 45 percesek a részek, de egy évadban csak 6-7 rész van, úgyhogy gyorsan elfogytak. Ami kár, mert ha októberben jön a következő évad, akkor szenvedhetek, hogy hetente csak egy részt adnak le. Ó éljen a sorozatfüggőség. :D


Szóval maga az alapsztori abból áll, hogy van egy csapat fiatal, egészen pontosan öt (plusz egy, de ő nem marad sokáig), akiket elkapnak valamiért, és közmunkára ítélik őket. Aztán jön egy fura vihar, beléjük csap a villám, és hupika, máris mindenkinek szuperképessége van. Elmés, de nem túl eredeti, egyből eszembe jutott az X-men, ahol szintén egy csomó embernek van különleges képessége, bár ott nem egy villámtól, hanem a mutánsfejlődéstől van, de ez most lényegtelen.

Valójában az egész sokkal izgalmasabb, mint vártam. A karakterek jók, a képességekben sok lehetőség rejlik, a zene illeszkedik a témához, a történetet pedig zseniálisan vezetik. Talán az első évadban még nem is mutatkozik meg annyira ez, de a második és a harmadik évad… hát engem teljesen meggyőztek. Nathan (Robert Sheehan) karakterét imádtam, teljesen idióta volt, nagyképű és seggfej, és emellé még olyan beszólásai voltak, hogy szakadtam. Simonnak (Iwan Rheon) nagyon érdekes a karaktere, eléggé ijesztő vagy hátborzongató, nem is tudom, hogy mondjam, egyik sem igazán illik rá, angolul a creepy szót használnám rá. Igen, ebből is látszik, hogy túl sok sorozatot nézek, lassan angolul kezdek el gondolkodni. Szóval Simon karaktere creepy az elején, aztán ő lett a másik kedvencem a sorozatban.

Ami még meglepett, hogy angol, és ilyen jó. Oké, nem nézek sok angol sorozatokat, igazából szerintem egyet sem, filmeket nézek inkább, meg a klasszikusokat, ami angol, és nem gondoltam volna, hogy ők is ilyen jók a fantasy meg természetfeletti sorozatok készítésében, mint az amerikaiak. Le a kalappal.


És most jön a SPOILER-es rész, úgyhogy aki meg szeretné nézni a sorozatot, az most ezt hagyja ki.
Szóval nagyon bírtam az időutazásos dolgot a második évadban, iszonyú kreatív volt. A jövőbeli Simont imádtam az első perctől, és nagyon érdekelt, hogy alakulnak majd a dolgok, és hogy tudom ezeket összekapcsolni a jövőbeli Simon dolgaival. Ami Curtis időutazásával kapcsolatban volt, azt hiszem, találtam egy hibát (második évad, hatodik rész). Persze simán lehet, hogy ezt később megmagyarázzák majd, mert egészen a harmadik évad utolsó részéig azt hittem, hogy van egy másik hiba is, de aztán sikerült megoldaniuk, és valószínűleg előre elgondolták ezt, csak nem akarták nekünk lelőni a poént.

Ami nem tetszett az Nathan lezárása. Imádtam a karakterét, és oké, hogy ez illik hozzá, de azért ennél egy fokkal jobb lezárást vártam volna. Csak egy elejtett mondatot kaptunk róla, és ez nekem így nagyon nem volt jó. Ennél még az is jobb lett volna, ha meghal. Helyette jött be Rudy, akit próbáltak Nathanhöz hasonlóvá tenni, ő volt a vicces srác, mert egy vicces srác kellett a sorozatba, csak őt nem bírtam. De a képessége nagyon tetszett, az szerintem iszonyú jó volt. Aztán mire a harmadik évad lement, őt is kezdtem megkedvelni. Viszont akit három évad alatt sem sikerült megkedvelni, az Kelly volt. Hát én azt a csajt nagyon nem bírtam. De Seth-et bírtam, ő is egy jó karakter volt.

Nagyon tetszett a harmadik évad lezárása. Aki egy kicsit sem számított erre a fordulatra, annak valami baj van a logikus gondolkodásával, és nem mondanám, hogy meglepődtem, igazából számítottam erre, de szerintem ez a megoldás zseniális. Eleve ez a időutazásos dolog baromi érdekes, mert én például egy csomót gondolkodtam (és még most is) arról, hogy mi miből lett, és mi az ok-okozati összefüggés, és mi történt volna, ha Simon nem megy vissza, vagy ha nem úgy csinálja a dolgokat. Szerintem iszonyú sokat lehet ezen elmélkedni, én pedig imádom az ilyeneket.

És itt a SPOILER VÉGE, innen mindenki olvashatja tovább.


Szóval szerintem a harmadik évad végével jól lezárták, nem is igényelne folytatást, de lesz, és kíváncsi vagyok, kik lesznek az új karakterek, hogyan alakulnak majd a dolgok. Remélem, legalább olyan izgalmas lesz, mint eddig, akkor biztosan nem csalódom.

Valamint mindenkinek ajánlom a sorozatot, aki szereti a természetfeletti sorozatokat, az izgalmakat, és nem riad meg egy kis vértől, mert az is fröcsög benne.

Fummie

4 megjegyzés:

  1. Kérdezni szeretnék, hogy még lehet ilyen ajánlókat írni, mert ha igen, akkor én írnék egyet a Killing Bono-ról, amiben Robert Sheehan szerepel. A blogomon már írtam róla, azt belinkelhetem ide, vagy ha túl rövidnek vagy spoileresnek gondolod, akkor átírhatom és az új változatot lehetne ide felrakni...:)

    VálaszTörlés
  2. Igen, ennek nincs határideje. Ha látsz olyan filmet/sorozatot valamelyik szereplővel, amelyik tetszik, és van kedved írni róla, akkor hajrá! ;) Én nagyon örülök nekik. :D
    És azt teljes mértékben rád bízom, hogy mit és mennyit írsz. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oks, akkor holnap megírom és akkor majd elküldöm neked, ugye megtalálom itt valahol az e-mail címed, majd megkeresem...
      Ja és egyébként én is elkezdtem nézni a Misfits-t, még csak az első évad utolsó előtti részénél járok, de eddig tetszik. És természetesen Nathan a legjobban, de nekem Simon is tetszik valamiért, olyan kis cuki fejeket tud vágni.

      Törlés
    2. mihoczym@freemail.hu
      De szólj, ha küldtél mailt akár Facebookon, akár chaten, mert volt olyan, hogy nem kaptam meg levelet...
      Ami pedig a Misfits-et illeti... Én is szeretem Simont. Amúgy pedig akkor a második évadot nagyon fogod szeretni! ;)

      Törlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets