Blogger Widgets

2012. november 28., szerda

Nosztalgia

Sziasztok!

Találtam egy régebbi képet az IMDb-ről, és hirtelen előtörtek a régebbi emlékeim. Amikor még nem volt ez az oldal, de már posztoltam a TMI híreket a vegyes témájú blogomon, és drukkoltam, hogy Alex Pettyfer legyen Jace és Gaspard Ulliel legyen Alec. (Hihetetlen, igaz? Én, a nagy Jamie rajongó. xD Amúgy az hamar kiderült, hogy Gaspard Ulliel nem lesz Alec, az akcentusa miatt.) Ez persze már legalább másfél éve volt, de furcsa visszatekinteni erre a korszakra, amikor már a filmkészítésnek ebben a fázisában tartunk. 

Ez volt a kép:

Igen, jól látjátok. Volt egy időszak, amikor az IMDb adatlapon ezt találta az, aki felnézett. Ezért sem szabad soha hinni neki. Az IMDb-t bárki szerkesztheti.


Szóval ez a poszt most a nosztalgiáé. Ha te is azok közé tartozol, aki már ekkor követte a sorozat alakulását, akkor azért lehet érdekes, mert benned is felidéződhetnek az akkori érzések, ha pedig még nem, akkor azért, mert bepillantást nyerhetsz, mi is járt akkor a rajongók fejében. :)

1. Lily Collins kiválasztása

Már olyan régen olvastam a könyveket, hogy én már ezt is élesben követtem végig. Egyik pillanatról a másikra kiderült, hogy Lily Collins játszatja majd Claryt. A reakciók elég vegyesek voltak. (Bár annyira azért mégsem, mint Jace szerepe esetében.) Gyakorlatilag a szerepre minden vörös hajú színésznő neve felmerült Emma Robertstől kezdve Emma Watsonon és Emma Stone-on keresztül (igen, végigmentünk az Emmákon) Molly Quinnig. (Utóbbi egyébként mégis kapcsolódik a könyvekhez, hiszen az egyik hangoskönyvet ő olvasta fel.) 
Két dologról beszéltek a legtöbben Lilyvel kapcsolatban, aki egyébként szintén a rajongók egyik jelöltje volt. Az egyik a színészi tehetsége volt, amit sokan megkérdőjeleztek. Ám ennél is nagyobb port kavart - és a dolog még mindig tart - a szemöldöke. Az a bizonyos szemöldök.

2. Amikor még azt hittük, Alex Pettyfer lesz Jace

Igen, volt egy olyan időszak, amikor komolyan mindenki azt hitte, hogy Alex Pettyfer lesz Jace. Nem csak azért, mert a legtöbb rajongói alkotáson/alkotásban ő szerepelt, hanem azért is, mert felkérték. És ki gondolta volna, hogy vállalja el? Őszintén! És nagyon úgy tűnt, Cassie is őt akarja. 
Emlékszem, amikor izgatottan nézegettem, hogy Alex Pettyfer neve ott virít az IMDb-n, és boldogan meséltem anyának, aki akkor még nem is olvasta a könyveket. (Azóta már többször, mint én. :D)
Aztán jött a kétségbeesés, mert Alex két másik könyvadaptáció főszerepére is esélyes volt. Az egyik a Hunger Games, ahol Peeta lett volna, a másik az A hetedik fiú. Akkor azon kezdett aggódni mindenki, hogy mi történik, ha az egyik másik sorozatot választja. (Ennek köszönhetően találtam amúgy rá a Hunger Games sorozatra, még a nagy láz előtt.) Végül Alex egyik filmben sem szerepelt, helyettük a Magic Mike-ot választotta. A sors iróniája, hogy a Csontváros forgatása végül csúszott, így mindkettő belefért volna a forgatási rendjébe. Utólag már tudjuk. 

3. Kiderül, hogy nem Alex lesz Jace

Na, ez volt az a pillanat, amikor az egész fandom kétségbeesve hördült fel. Te jó ég! Mi lesz Jace-szel? Nem lesz Jace-ünk!
Az persze nem volt kérdés, hogy lesz Jace, csak nem az, akit akartak, akartunk. Azt hiszem, senkit sem fogok meglepni, ha azt mondom, ez a hír volt az, ami annyira mélyen érintett, hogy posztoltam róla, illetve akkor már azt is lehetett tudni, hogy nagyjából három név maradt versenyben. (Utólag hálát adok, hogy Jamie nyert közülük.)
Számomra is érdekes visszaolvasni azt, hogy mit gondoltam akkor. Mert bár tökéletesen emlékszem még a pillanatra is, amikor ezt a cikket pötyögtem, mégis furcsa visszaolvasni. Hiszen nálam jobban kevesen szeretik Jamie-t. Bár annak azért örülök, hogy már ebből a szövegből is kitűnik valamennyire, hogy már akkor szerettem. És ha választanom kellett volna közülük, már akkor is Jamie-t választottam volna.

4. Beüt a hír: Jamie lesz Jace

Aki nem élte meg azt a felháborodást, ami akkor volt, az talán el sem tudja képzelni. Kétségbeesett rajongók, posztok mindenfelé Jamie-ről és még mindig Alexről. (Sokat elmond, hogy még egy évvel azután is, hogy kiderült a szereposztás, még mindig Alex Pettyfer neve keringett a levegőben.)
Mindenhol szavazások, amikben Jamie messze alulmaradt, negatív fanartok, tiltakozó levelek és posztok. Kamu hírek, mely szerint rajongói nyomásra lecserélik. Jamie azt nyilatkozta, hogy még halálos fenyegetést is kapott. 
Cassie sorra posztolta a Jamie mellett kampányoló bejegyzéseket, és ettől a pillanattól egy olyan fanartot sem osztott meg, amin nem Jamie szerepelt. Nem győzte hangsúlyozni, hogy a castingos felvételeket látva Jamie tökéletes Jace.
Én akkor összeállítottam egy takaros kis listát. Érvek Jamie mellett és ellen. Emlékszem, magamat is igyekeztem meggyőzni, hogy szeretni fogom Jamie-t.  http://deszy-diary.blogspot.hu/2011/05/tmi-film-hivatalos-szereposztas-jace.html Egyébként érdekes, hogy így visszaolvasva a mellette szóló érveket tartom, de az ellene szólók nagy részében teljesen megváltozott a véleményem. Például imádom, hogy Jamie a Twilightban és a HP-ban is szerepelt, és egyáltalán nem okoz problémát elkülöníteni ezeket egymástól.

5. Kampány Jamie mellett

Ahogy már írtam, magamat is próbáltam meggyőzni róla, hogy Jamie jó lesz. És a pozitívabb hozzáállású külföldi rajongók is így voltak. Én pl. külön rovatot szenteltem a témának Szeresd meg Jamie-t! címmel. http://deszy-diary.blogspot.hu/search/label/Szeresd%20meg%20Jamie-t
És nem telt bele sok időbe, hogy megszokjam a dolgot. Még mindig nem voltam teljesen biztos a dologban, de már nem zavart. És nem akartam már Alex Pettyfert sem, mert ő sem akart minket. Szemléltetésként, ezt a posztot írtam, amikor rájöttem, hogy Alex utasította el a szerepet: http://deszy-diary.blogspot.hu/2011/07/alex-pettyfer-es-jace-esete.html


6. A várakozás hónapjai - Újabb szereplők

Ezután hiába vártuk az újabb híreket, a dolog visszalassult. Újraírták a forgatókönyvet. Probléma akadt a filmstúdióval. Még olyan hírek is érkeztek, hogy mégsem lesz film. Minden kezdett széthullani. De Cassie tartotta bennünk a lelket. Mi pedig vártunk, és közben fejtegettük, egyes szerepekre kiket szeretnénk. Hónapok teltek el így, még végül egyszer csak megint komoly lett a dolog.
Ez például egy Simon szereposztásos posztom. Vagy ez egy Valentine-os. Magnus szerepére rengetegen esélyesek voltak, erről tényleg sok poszt született: ez, ez meg ez, meg ez és a kedvecem, ez. Aztán ide-oda ugráltunk az egyes szereplők között. Soha nem lehettünk biztosak benne, kit castingolnak éppen. Jött pletyka Simonról, Izzyről és Alecről is. (Azóta tudjuk, hogy Ed Westwick tényleg megkapta a szerepet akkor. Csak aztán a megváltozott forgatási rend miatt kellett visszamondania.)
Ezután pedig már tényleg felgyorsultak az események. Sorban tudtuk meg a szereplőket, és az oldal is létrejött. És szinte pillanatoknak tűnt az idő, amíg eljutottunk idáig.


Olyan, mintha tegnap történt volna, hogy megtudtam, Jamie lesz Jace. Közben pedig már másfél év telt el azóta. Másfél év várakozás, töprengés, kíváncsiság, öröm, meglepetés. Furcsa visszatekinteni, de örülök is. Egy szeretett könyvből mindig öröm végigkísérni a filmkészítés folyamatát. Még akkor is, ha vannak rosszabb pillanatok is, amikor az ember nem örül.
És ha úgy olvastad ezt a posztot, hogy te ennek nem lehettél részese, mert később kapcsolódtál be az eseményekbe, remélem, ezzel a kicsivel adhattam egy kis ízelítőt a dologból. És ha minden jól megy, a következő szereposztásokat már együtt figyelhetjük! Van még nekünk egy Raphaelünk, egy Maxunk, két Lightwood szülőnk, egy Inkvizítorunk, egy Maiánk és egy Sebastianünk! (Ez még nagy port fog kavarni, érzem.) A Pokoli szerkezetek szereposztásról nem is beszélve! *drukkol* 
Izgalmas dolgoknak nézünk még elébe! És nagyon remélem, hogy ezt már együtt izguljuk végig, itt az oldalon.

4 megjegyzés:

  1. Hű, milyen furcsa ezeket olvasni. Emlékszem, amikor kiderült, hogy Lily lesz Clary, csak nézegettem a képeit, és mutogattam a családnak, hogy láttak-e már valaha ilyen szemöldököt. Most már fel sem tűnik :)
    Viszont a legnagyobb sokkot nekem is Jamie okozta. És most hopp, oda vagyok érte, biztos vagyok benne, hogy egyből szerelembe esek majd :) Ennek így kellett lennie :)
    És köszi a cikket, nagyon jó volt olvasgatni, és visszagondolni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugyanígy vagyok én is Jamie-vel. :) Lily szemöldöke pedig engem mondjuk régebben sem zavart annyira. :)
      Viszont örülök, hogy tetszett a cikk! :D Köszi, hogy írtál! :)

      Törlés
  2. Ha már Ed Westwick... játszhatná ő Sebastiant, nem?

    VálaszTörlés
  3. Igen, felmerült a neve. Sebastiannel kapcsolatban, és Willel kapcsolatban is. :)

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets