Blogger Widgets

2012. november 5., hétfő

Sorozatajánló - Tudorok

Sziasztok!

Tegnap már kitettem Niki ajánlóját a Camelothoz, most pedig - ahogy ígértem - hozom a másikat a Tudorokhoz. Jonathan Rhys Meyersszel a főszerepben. :)


Tudorok – Sorozatajánló


Történelem, szenvedély, ármány és Jonathan Rhys Meyers. Valószínűleg ezek voltak azok, amik leültettek a tv elé, és nem is bánom, mert a Tudorok megint egy olyan világba kalauzol el, ahol imádtam volna élni.

Ezzel a sorozattal pont fordítva voltam, mint a Camelottal. Ismertem, tudtam, hogy létezik, de nem igazán követtem nyomon, addig, még ki nem derült, hogy Jonathan játssza Valentine-t. Kíváncsi voltam, hogy milyen, mint színész, ráadásul rengeteg negatív impulzus is ért vele kapcsolatban, mindenfelől azt hallottam, hogy szörnyű, képtelen igazi érzelmeket átadni, és félteni kezdtem a Csontváros filmet.

Büszkén jelentem, a károgó varjúknak nem volt igaza, és JRM a TÖKÉLETES Valentine. Bár ugyan ezt mondtam Jamie-re, Robbie-ra és Jemima-ra is, amikor találkoztam a munkásságukkal, de Johnny kellemes meglepetés volt.

A történet maga VIII. Henrik uralkodását mutatja be egészen a kezdetektől fogva, beleértve a nőkhöz való viszonyát, az anglikán egyház megteremtését és Anglia akkori politikai helyzetét is. Mindezt ijesztő történelmi pontossággal (persze vannak apró átfedések, de ezektől most eltekintek). Azt hiszem, ha valaki csak végignézi az összes évadot, simán lefelel ötösre a Tudor dinasztiából és az anglikán egyház megteremtésétől.

Maga a film tele van szexjelenetekkel, ami igazából nekem nem csapták agyon a szórakozást, mert Henrik jelleméhez tökéletesen illett minden futó kaland. Így mutatták meg a királyt minden oldaláról. Érzelmekben sincs hiány, és volt, hogy sajnáltam szegény, amiért kihasználják, vagy átverik, de az idő előrehaladtával a király egyre makacsabb és ravaszabb lett, végül mér egyenesen haragudtam rá néha. Plusz pont nálam, hogy soha ilyen hitelességgel ábrázolva nem láttam Boleyn Anna történetét.
És a lényeg.

Amikor ültem és néztem az első évadot egyszerre láttam magam előtt a fiatal királyt, aki még csak barátkozik az ország irányításával és a fiatal Valentine-t, aki megalapította a Kört, és szembeszáll a Klávéval. Itt máris vontam egy párhuzamot a két szereplő között, és kísértetiesen hasonlóan alakult a sorsuk. Henrik is ugyanolyan kegyetlen tudott lennie, mint Valentine és ugyanolyan ellentétes érzelmeket mutatott a gyerekeivel kapcsolatban. 

Igaz, hogy egyáltalán nem így képzeltem el a főgonoszt, a sorozat meggyőzött arról, hogy jó munkát végeztek. Ha Jamie-n és Johnny-n múlik, tökéletes filmet kapunk jövő augusztusban.

És egyetlen apró plusz információ a Tudorokról: az egyik részben egy pillanatra Robbie is feltűnik, mint mellékszereplő. :)
(Ez a második évad első része. - Deszy)

1 megjegyzés:

  1. Jó a sorozat-én imádom-de nem mindig valósághű-pl.Henrik lánytestvérei körül is van kavarodás.Aki Margit néven szerepel-nos-ő Skóciában volt királyné/mellesleg Henrik nővére volt/Mária volt az,aki a francia királyhoz/nem a portugálhoz/ment hozzá-majd annak halála után C.Brandonhoz-a király leghűségesebb barátjához.Mária király húga volt.A királynak a szeretőjétől született kisfia-Henry Fritzoy nem kiskorában hunyt el-hanem 17 évesen. Wolsey bíboros pedig nem lett öngyilkos.Most hirtelen ez a pár dolog jutott az eszembe-biztos volt még több is.Ettől függetlenül akit érdekel ez a kor,nézze végig a sorozatot-nem fog csalódni.

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets