Blogger Widgets

2013. június 18., kedd

Cikkmizéria


Sziasztok!

r régen hoztam bejegyzést ebbe a rovatba, de most úgy felhúztam magam, hogy itt az ideje. És előre szólok, meglehetősen elfogult leszek, de szerintem joggal.

A kérdéses cikk az Index oldalán jelent meg, és az benne a legundorítóbb, hogy gyakorlatilag nem állít semmi igazán valótlant, de olyan köpenybe csomagolja, amiből átjön a tömény utálat. 

A kérdéses cikk az Indexen jelent meg, itt olvashatjátok el: http://index.hu/kultur/cinematrix/hirblog/2013/06/18/szornyfilm_az_alkonyat-generacionak/

Sajnos kommentelni engem speciel nem enged, de itt leírom a gondolataimat, mert égek a vágytól, hogy hozzászólhassak ehhez a "csodálatos" cikkhez.
Tehát először is, írtam, hogy valótlanságok nem nagyon vannak. Azért egy akad, amit szerintem az író nem azért írt így, mert tudta, mi fog történni az első rész végén, egyszerűen figyelmetlen volt: nem Clary apjáról, hanem az anyjáról derül ki, hogy Árnyvadász volt, ahogy az előzetesben is benne van. Ja, és amúgy Árnyvadászok, nem Árnyékvadászok...
A szerelmi szállal nem tudom, mi a probléma, a Csillagok háborújában is volt, meg ezer akciófilmben, azért mégsem panaszkodik senki. Nem hiszem, hogy ez elég ok lenne, hogy rögtön elítéljük a történetet.
Az Alkonyat generációról annyit, hogy ha bármihez is akarjuk hasonlítani, akkor sokkal több párhuzamot mutat a történet a Harry Potterrel és a már fent említett Csillagok háborújával, mint az Alkonyattal. Illetve bár én szeretem az Alkonyatot, kikérem magamnak, hogy Alkonyat generációnak hívjanak minket. Ennyi erővel Harry Potter generációt is írhatott volna, akkor senki sem írná le egyből a filmet. Bár a cikk szerzőjének nyilvánvalóan a lejáratás volt a célja, ezért az, hogy már a címben is szerepelteti a legtöbbször negatív felhanggal emlegetett sorozatot, tökéletes eszköz arra, hogy alátámassza a mondanivalóját. Ha valaki nem hiszi el, hogy nem egy kaptafa a kettő, ajánlom figyelmébe egy korábbi írásom: http://www.vegzetereklyei.net/2013/04/ontsunk-tiszta-vizet-poharba-mi-az.html
Még annyit, hogy tudjuk, hogy folytatás már biztosan érkezik, mert berendelték a második filmet, és már zajlanak az előkészületek.

Egyébként pedig erős a gyanúm, hogy a kedves író úgy volt képes elkövetni ezt a kedves kis szösszenetet, hogy fogalma sincs a sorozatról, maximum annyi mondható el, hogy utánaolvasott néhány információnak, hogy legyen mire hivatkoznia, miközben előre leírja a filmet. 
Nem lennék ennyire felháborodva, ha mindezt úgy teszi, hogy már látta a filmet. De így, hogy valószínűleg minden információja egy másfél perces előzetes, és az agyában összeálló kép, hogy amennyiben YA történetről van szó, amiben van szerelmi szál, akkor az biztosan egy újabb Alkonyat, szerintem teljesen jogos, hogy nem tartom korrektnek a dolgot. 
Nekem az ilyen lenéző hangvételű cikkektől konkrétan viszket a tenyerem.

9 megjegyzés:

  1. Én úgy gondolom aki nem olvas el a könyvet az ne mondjon véleményt . Mert ezek az emberek csak a borítót nézik nem az igazi értéket.
    Én így gondolom.;-)
    Puszi L.Lilla
    U.i: Ne hasonlítsák semmeik könyv hőzz, mert ezt nem hasonlít hatto egyik hezz semm.

    VálaszTörlés
  2. Ez egy köcsög paraszt!!!!Mégis úgy komolyan volt annyi nyál ebbe a sorozatban mint az Alkonyatban?????(szeretem az Alkonyatot de ez most felhúzott nem is kicsit)
    Mi a szar baja van azzal hogy van benne szerelmi szál meg szörnyek.Ne ítélkezzen úgy,hogy fogalma nincs,h miről szól a könyv.
    EZ MOST KURVÁRA FELBASZOTT AGYILAG ÉS TELJESEN EGYETÉRTEK VELED DESZY!!!!!
    (bocs káromkodásért de ez baszta a csőrömet!:$húsz még egy!!^.^
    Inkább nem írok többett!Jó éjt
    Pusszancs Leire <3

    VálaszTörlés
  3. Amúgy én nem emlékszek jól, vagy nem démon rabolja el Clary anyukáját? A filmben legalábbis egy másik árnyvadász rabolja el nem ? :D

    VálaszTörlés
  4. Hát, démon is van ott akkor, szóval ha nagyon tágan értelmezzük, talán még belefér...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem igazán szeretem tágan értelmezni a dolgokat, de elfogadom a választ. :D

      Törlés
  5. Tegnap én is olvastam a cikket. Az index általában ilyen. Bunkón tudnak fogalmazni. Ezért nem is kell tőrödni velük. Mi tudjuk, hogy a Végzet ereklyéi sorozat nagyon jó. És nem említhetik egy lapon az mással. Szerintem meg nem csak tiniknek szól. Hiszen van benne egy-két rész ami nem éppen a fiataloknak való.

    VálaszTörlés
  6. -.-! Ó basszus! Eddig szerettem az indexet! Csak eddig! Szerintem az alkonyat az egy szar és nem a Csontváros az Alkonyat közel nem olyan jó mint a Csontváros! És kurvára nem is utánozza le! -.- Hogy a kemotox zabálja ki a lelküket!

    Dani

    VálaszTörlés
  7. Ilyen kis cikkbe , jó sok baromság fért.. annyira szánalmas és gyatra , hogy nem is találok rá szavakat... (Am ha bejelentkezel a facebook-ba és megnyitod ezt a cikket, állítólag tudsz írni...nem tudom, hogy próbáltad-e )

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets