Blogger Widgets

2014. január 24., péntek

Interjú Cassandra Clare-rel


Sziasztok!

És akkor itt következik az EW interjújának fordítása Cassandra Clare-rel. Vannak benne nagyon érdekes dolgok, egyrészt a CoHF-fel kapcsolatban, másrészt azzal kapcsolatban is, hogy min dolgozik éppen. Az eredeti, angol verziót elolvashatjátok ITT.


ENTERTAINMENT WEEKLY: Először is, mit gondolsz a borítóról?
CASSANDRA CLARE: Tényleg imádom ezt a borítót. Cliff készítette a kezdetektől az összes borítómat, és szerintem igazán különleges hangulatot teremtett a sorozatnak. Már az elején beszéltünk róla, hogy kik kerüljenek az egyes borítókra, és hogy ennek a könyvnek a borítóján Clary és a testvére lesznek. Ez a nagy ütközet. Ez az a könyv, ahol szembenéz a testvérével, Sebastiannel, és ő a nagy ellenség. Ez kicsit afféle Batman/Joker borító... És ez valahogy megjelenik a fény és a sötétség játékában is a borítón, hiszen ez a nagy csata a jó és a rossz között, a jó oldalon Claryvel az élen, a rossz oldalon pedig Sebastiannel. És persze vannak az olvasóknak, akik már az elejétől olvassák a sorozatot, apróságok is elrejtve, például a fegyverekben, a Clary nyakában függő nyakláncban és különösen a tájban, ami körülveszi őket. Kapunk egy kis utalást arra vonatkozóan, mi következik ebben a könyvben. 

Valami érdekesség még a borítóról?
A borító nagyon érdekes és tényleg gyönyörű, de az igazi érdekesség az lesz, amit még nem láthatnak az olvasók, mert az majd a borító belső oldalán lesz. Ha leveszik majd a külső borítót, akkor a belső oldalon láthatják majd a teljes képet, ami a többi szereplőt ábrázolja majd. Soha nem kapták meg a saját borítójukat, úgyhogy itt az utolsó lehetőség, hogy lássuk őket. Szerintem ez olyasmi, amit imádni fognak! Igazi művészi alkotássá válik tőle a borító. 

A borítót a The Insiderben leplezték le, ami nagyon dolog. Milyen érzés volt?
Nagyon furcsa, mert az első három résznél annak a lehetősége, hogy a borító leleplezése valami izgalmas dolog legyen - mint a Harry Potternél volt például - hihetetlennek tűnt és furcsa lett volna. Az első három borítót a blogomon osztottam meg. Nyilván az, hogy most a tévében leplezhettük le a legnagyobb dolog, ami történhetett, én meg csak ültem, és arra gondoltam: Ez nagyon furcsa. [nevet] Ott voltam a tévében! És az az én könyvem borítója! Ültünk otthon, a hétköznapi, normális házunkban, makarónit ettünk vacsorára és tettük a dolgunkat. Kicsit szürreális érzést hozott az életembe. 

A Mennyei tűz városához nem készültek előzetes olvasópéldányok. Mennyire nehéz mindent titokban tartani a könyvvel kapcsolatban? 
Amikor vannak előzetes olvasópéldányok, akkor úgy érzem, hogy sokkal nyíltabban merek beszélni a könyvekről az interjúkban és az interneten is, még akkor is, ha persze nem akarom elspoilerezni a történetet. De ezt a részt most akkora titoktartás övezi, hogy kicsit félek is bármit mondani. És kellett egy kis idő, amíg hozzászoktam ehhez. Az, hogy ennyire titokban kell tartani dolgokat, nagyon nehéz íróként, de azért elárulhatom, hogy vannak, akik már olvasták. Van egy íróköröm. Ők mind olvasták és fűztek hozzá megjegyzéseket. 

Mit szabad elárulnod a könyvről?
Azt biztosan elmondhatom, hogy a szereplők olyan helyre mennek, amiről már hallottunk, de még soha nem láttuk eddig. Már a könyv elején meghal egy fontosabb szereplő, ami szerintem sok mindenkit meglep majd. És van két esküvő. 

Milyen érzés végül is befejezni a sorozatot?
Befejezni egy sorozatot, ami már ilyen régen tart - ráadásul a film utáni évben -, úgy érzem, hogy ez a legjobban várt könyv, ami írtam és talán amit valaha írni fogok. Úgyhogy kétségtelenül hihetetlen furcsa érzés.

Most, hogy befejezted a Mortal Instruments sorozatot, milyen más projekteken dolgozol?
Az egyik, amivel kapcsolatban nagyon izgatott vagyok, egy tévés projekt. Erről még nem mondhatok túl sokat, mert szupertitkos. De már eddig is nagyon szórakoztató volt, és nagyon izgatott vagyok. Bocsi, hogy nem mondhatok többet. 

Mit gondolsz, mikor mesélhetsz majd róla?
Szerintem néhány hónapon belül, és tényleg szuper izgatott vagyok, mert imádom a tévét!

És mi egyében dolgozol még?
Nos, a Mennyei tűz városa májusban jön ki. Aztán szeptemberben jön egy másik könyvem, a The Iron Trial, amit Holly Blackkel közösen írunk. Egy kicsit fiatalabb közönségnek szól. Azután belevágunk a The Dark Artificesbe, ami egy másik sorozat a Mortal Instruments világában, öt évvel később játszódik. Egy csapat olyan szereplő történetének fonalát vesszük fel, akiket a Mennyei tűz városában mutatok be. Megismerhetjük őket, aztán az ő kalandjaikat is végigkövethetjük. Ez jövőre jön.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets