Blogger Widgets

2014. január 29., szerda

A lopásokról


Sziasztok!

Sajnos megint megtörtént, ami már a múltkor is, azaz loptak az oldalról. A slussz poén az, hogy az elsőnél szóltam, mivel tagadni sem lehetett, ugyanis a tegnap megírt szeretet fajtáiról írt posztomat másolták. (Bár tenném hozzá, még ezt sem jól, mert csak a felsorolást sikerült kimásolni, azaz a 8 rúnából csak 6 magyarázatát.) Szóltam, leszedték. Majd néhány óra múlva, amikor újra megnéztem, egy másik poszt származott tőlem, a családfás elemzős posztomból. Azért különösen fájó mindkettő, mert mindkettő a saját posztom, nem fordításom, hanem tényleg én magam írtam őket, elég sok munkám van mindkettőben. Amikor a második miatt szóltam, a kedves adminnak még volt képe azt mondani, hogy egy barátjától hallotta az információt. Amit még készséggel el is hihetnék, de hülyének azért ne nézzenek. Ugyanis a kérdéses rész SZÓ SZERINT volt kimásolva a családfás bejegyzésemből.

Azt hiszem, én alapból egy nyitott és barátságos ember vagyok, viszont nagyon fel tudok háborodni dolgokon. Főleg akkor, ha még hülyének is néznek. (Jelentem, nem érzem magam annak, kedves rajongói oldalak!) A múltkori nyílt levél megírása talán hozott némi eredményt, de nem hiszem, hogy ezt minden alkalommal szeretném eljátszani, amikor tőlem lopnak. 

Így végül mérgemben arra a döntésre jutottam, hogy létrehozok az oldalon egy szégyenfalat (a blogon és a Facebook oldalon is, a jegyzetek között), ahol össze fogom gyűjteni azoknak a rajongói oldalaknak a listáját, akik tőlem lopnak, engedély nélkül. Amint ilyesmit meglátok, az oldal automatikusan repül a szégyenfalra, nem fog érdekelni, ha utólag mentegetik magukat vagy bocsánatot kérnek, mert szerintem elég érthetően feltüntettem már mindenhol, hogy mi a menete a tőlem kapott infók megosztásának. Még az engedély hiánya sem zavarna, amennyiben a forrás rendesen meg van jelölve, de ha ez elmarad, akkor azt gondolom, teljesen jogos a felháborodásom.

Tehát ma ennek a lopkodásnak a következményeként két dolog is következik:

Egyrészt írok egy posztot a plágiumról. Nem közvetlenül kapcsolódik az oldal témájához, de az az érzésem, hogy szükség van rá, mert sokan el vannak tévedve. Amúgy is kicsit küldetésemnek tekintem, hogy az oldalon legyenek tanító jellegű posztok is, amelyek segítik a művelődést, a középiskolában meg általában szeretik elmismásolni a témát, pedig ebben a Ctrl+C - Ctrl+V világban nagyon szükség lenne rá... 

Másrészt pedig felkerül a már korábban említett szégyenfal. Ezt az oldalsó menüsorban fogjátok majd megtalálni a Ne lopj kiírás és a plágiumról szóló bejegyzésem linkje alatt, a Facebook oldalon pedig a jegyzetek között.
Mindenki döntse el maga, hogy mit gondol az ilyen oldalakról, és hogy kíván-e követni/lájkolni egy olyan "rajongói" oldalt, ami más kemény munkájának másolását természetesnek tartja, és önálló gondolat nélkül akar érvényesülni.

És akkor végül még a végére egy újabb nyílt levél minden Cassandra Clare-rel és könyveivel foglalkozó rajongói oldalnak:


Kedves TMI/TID/Cassandra Clare rajongói oldalak!

Szeretnélek titeket ezúton is megkérni, hogy ne csak akkor találjátok meg az oldal címét, amikor reklámozni akarjátok magatokat meg amikor lopnivaló anyagot kerestek, hanem akkor is, amikor meg kell jelölni a forrást!
Mert a legjobb esetben is etikátlan, ha az én munkámat másoljátok szó szerint, engedély és forrásmegjelölés nélkül, főleg ha előzőleg már szóltam is. (Külön ciki, ha ez aznap történt, és utána folytatjátok.) Ha pedig nagyon messzire akarok menni, akkor ezzel a szellemi tulajdonomat lopjátok el, ami halkan jegyzem meg, bűncselekmény.
ÉN tényleg sok időt és energiát fordítok a saját rajongói oldalamra, és bármilyen meglepő, nem azért dolgozom, hogy mások ellopják azt.

Ha a dolog etikai buktatóit nem látjátok, szeretném felhívni a figyelmeteket a plágium kifejezésre, és ha esetleg nem tudjátok, hogy ez mit is jelent pontosan, akkor csak a te kedvetekért holnap írok róla. Kérlek, találjátok meg azt is, ha már a többi munkámat ilyen lelkesen olvassátok és másoljátok! 

Amennyiben ez nem történik meg, akkor bizony én nem fogom elfelejteni a ti linkeléseteket, és az oldalatok a Szégyenfalunkon landol majd.

Köszönettel:
Deszy
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets