Blogger Widgets

2013. november 3., vasárnap

Vasárnapi Vámpírok: Dracula 2. rész

Örömmel jelentem: a sorozat határozottan fejlődőképes. Végre kiderülnek az indítékok, hogy ki miért mit csinál, és megy ám a háttérben szervezkedés. Ebben a részben sem volt több akció, mint az előzőben, most mégsem unatkoztam. Egyrészt gyönyörködtem a ruhákban, a szép férfiakban, a helyszínekben (amelyeket még mindig próbálok kitalálni, inkább kevesebb, mint több sikerrel), másrészt én szeretem az ilyen toljunk ki a másikkal a háta mögött típusú sorozatokat. Hát Mr. Grayson annyira nem is mások háta mögött szervezkedik. Az ő módszere inkább a „megmutatom, mit akarok, de ettől ti még nem tudtok rólam semmit”.

Talán egy icipicivel több vér folyt, illetve hát konkrétabban mutatták, ahogy Drakula épp vacsorázik, megjelent az okkultizmus, ami persze elkerülhetetlen volt, és meztelenkedés is volt elég. Legalább tudjuk, hogy a színészek nem idegenkednek a testi kontaktustól, legyenek akármilyen neműek. Ennél többet viszont nem fogok elmondani erről, mert nem lövöm le az egyik legjobb pillanatot.
Kialakulóban van egy szerelmi háromszög, de ez egyelőre nem zavaró, és azért elég logikusan is van felépítve. Meglátjuk, mit kezdenek ezzel a jövőben.
Ami még határozottan tetszett, hogy nagyrészt megtartották Drakula vámpírtulajdonságait, tehát a kereszt neki gyengeséget jelent, és egyáltalán nem csillog a napfényben. De a legjobb: belevették az eredeti legendát (vagy hogy hívjam ezt): Drakula tulajdonképpen Vlad Tepes, úgyhogy némi magyar történelem is belekerült a sorozatba (illetve annyira jó volt hallgatni, ahogy a karakter tökéletes magyarsággal ejti a nevét, pedig a színésznek szerintem nem sok köze van a magyarokhoz). Viszont nappal is ébren van meg éjjel is ébren van, nekem egészen úgy tűnt, soha nem alszik, és ez mégiscsak furcsa. Mármint rendben, ő egy vámpír, és rajtam kívül senki nem kíváncsi rá, hogy alszik, úgyhogy erre elpazarolni egy vágóképet teljesen felesleges, de én akkor is akarom látni, ahogy alszik.

Továbbra sem hasonlít a könyvhöz, és nem is fog, ezt pedig kezdtem elfogadni, de azért néha még felkiáltok: „Ez most hogy került ide?”.  Viszont vannak jelenetek, amit annyira próbáltak izgalmassá tenni, hogy túlontúl hatásvadász lett, és ez visszaütött, és kezd kicsit komikusba áthajlani a misztikus helyett. Ebből a két részből kiindulva gyanítom ez így is marad, de hát semmi sem lehet tökéletes.

Nem túl szorosan kapcsolódó tény, de azért ide illik:
Éppen újraolvasom Az angyalt és A herceget mielőtt megjelenne A hercegnő, és sorozatnézés közben eszembe jutott, hogy ez pár évvel játszódik csak a könyvek után, és mindkettő London, mégis annyira más az egész, és itt nem csak a technikai fejlődést értem. Bár a TID sorozatban még szó sincs autóról vagy elektromosságról, a Draculában pedig már megjelenik egy korabeli automobil (amit egyébként díjaztam, tök jól nézett ki, és abszolút illett Drakula karakteréhez), és a villanykörte sem újdonság számukra, nem ez volt az, ami szemet szúrt. Tudom, a két történetnek maximum annyi köze van egymáshoz, hogy mindkettőben vannak vámpírok (azért nem bántam volna, ha Cassie megemlíti Drakulát egy fél mondat erejéig), de valahogy az egész hangulata, a város, úgy ez az egyben teljesen más. Érdekes.


Szóval jobban tetszett a második rész, mint az első. Csak folytassák ezt a tendenciát, és nem lesz itt gond.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets