Blogger Widgets

2013. szeptember 16., hétfő

Confessions


Sziasztok!

Az 1 millió látogatás alkalmából sincs sajnos időm 1 millió tényt felsorolni, de úgy gondoltam, készítek egy vallomásos posztot. Ha valaki ismeri a Harry Potter Confessions oldalt, annak talán ismerős lehet a szisztéma. Összegyűjtöttem teljesen random módon 50 dolgot, amelyeket amolyan vallomásszerűen elmondok most nektek. Ha van kedvetek, ti is írjatok hasonlókat kommentben!

  1. A kedvenc részem az Üvegváros, a legtöbbször mégis a Csontvárost olvastam. 
  2. Az első regény, amibe belevágtam angolul, az Üvegváros volt. Bár akkor még feladtam, és végül csak úgy olvastam el, hogy a hosszú leíró részeket átugrottam, szóval nem az első, amit el is olvastam angolul. :D
  3. A kedvenc Pokoli szerkezetek regényem a Clockwork Princess.
  4. Ha kedvenc szereplőt kellene választanom, Jace lenne az. Ha legjobb karaktert, akkor Magnust mondanám. Akin az évek során a legtöbbet törtem a fejem, Will lenne. Jace a kedvenc szereplőm, de Will a szívem csücske.
  5. A Csontvárosban utáltam Alecet.
  6. Azért nem vettem meg a könyvet, mert nem tetszett a borítója és felháborított a Halál ereklyéi sorozatcím a Harry Potter miatt. 
  7. Amikor nekiálltam a Csontvárosnak, már tudtam a könyv végén lévő csavarról.
  8. Az első pár oldalon azt hittem, Clary a kék hajú démonnal jön össze. Szurkoltam nekik. 
  9. Luke-ot úgy képzeltem, mint Luke-ot a Szívek szállodája (Gilmore Girls) című sorozatból.
  10. Imádom az Alec/Alex nevű szereplőket.
  11. Bár szurkolok nekik, nem vagyok nagy Sizzy rajongó. 
  12. Úgy kampányoltam Jem mellett az Álompasi szavazáson, hogy azóta Willnek drukkolok, mióta Az angyalban először megjelent. Jemért soha nem rajongtam igazán, bár neki is jó véget szerettem volna.
  13. A mai napig jobb gonosznak tartom Voldemortot, mint Valentine-t.
  14. Nem sírtam Max halálánál.
  15. A Pokoli szerkezetek miatt elkezdtem a Két város regényét, de még mindig nem voltam képes befejezni. 
  16. Amikor elkezdtem olvasni, nem tetszett a Csontváros. Ha nincs a barátnőm, valószínűleg el sem jutok a végéig.
  17. Az Elveszett lelkek városát olyan gyorsan végigolvastam angolul, hogy teljes kábulatban voltam a végén, mert minden összekuszálódott a fejemben.
  18. A legmélyebb nyomot az összes Végzet ereklyéi jelenet közül CoLS SPOILER!!! Alec és Magnus szakítása hagyta bennem. 
  19. A Clockwork Princess olvasása közben összesítve valószínűleg több órát töltöttem sírással, ami azért nagy szó, mert elég gyorsan olvasok, tehát az egész könyv elolvasása sem volt ennél sokkal több. Benne van a TOP5-ben azoknak a könyveknek a listáján, amelyeken a legtöbbet sírtam. 
  20. Imádom Jace nevét, minden szinten.
  21. Magnust a Bane krónikák olvasásakor szerettem meg igazán.
  22. A kedvenc jelenetem a TMI sorozatból az, amikor Jace és Clary együtt alszanak.
  23. Nem szeretem Sebastiant. Semmilyen értelemben.
  24. Bár tisztában vagyok a rengeteg dologgal, amit Cassie a Harry Potterből merített/emelt át, engem nem zavar.
  25. Úgy gondolom, Cassie óvatos a halálesetekkel. Nem mer úgy ölni, mint Rowling és Martin, hogy úgy igazán fájjon. Mindig úgy öl, hogy kicsit fáj, de nem szakad meg a szíved. (Ennek ellenére remélem, ezt a jó szokását a CoHF-ben is megtartja.)
  26. Bizonyos szempontból jobban várom a TLH-t, mint a Mennyei tűz városát. Pedig tudom, hogy még messze van.
  27. Mindig is biztos voltam benne, hogy Clary és Jace nem testvérek, de képtelen voltam rájönni, hogy hogyan nem azok. 
  28. A legjobban a What Really Happened in Peru című Bane krónikák novellát vártam, de nem az tetszett a legjobban.
  29. Az első három TMI regényt jobban szerettem, mint a folytatásokat.
  30. Amikor megjelent, elkezdtem lefordítani a Clockwork Angel Prológusát. A feléig jutottam, és amikor megjelent a könyv, félve hasonlítottam össze a hivatalos, Kamper Gergely féle fordítással. 
  31. Akkor szerettem meg igazán az Árnyvadász világot, amikor elkezdtem a háttérinfókat, a kimaradt jeleneteket és Cassie blogjait olvasni.
  32. Amikor elkezdtek kijönni a TDA-val kapcsolatos hírek, nagy hirtelenjében nem tudtam követni, hogy melyik szereplő hova tartozik.
  33. Sokszor elrontom a posztok írásakor a neveket. Alec helyett rendszeresen Kevint írok, Jamie és Jace-t, Lilyt és Claryt pedig rendszeresen felcserélem. A többiek esetében ez nem szokott előfordulni. Szerencsére mindig észreveszem.
  34. Hasonló hibám, amit sokszor észre is vettetek. Amikor elkezdem írni, hogy Clockwork Prince, a kezem rögtön tovább jár magától, és Princess lesz belőle.
  35. Egyszer 3 órát töltöttem azzal, hogy az egyik verset fordítsam az Elveszett lelkek városából. Sírva nevettünk a barátnőmmel, olyan eredmények születtek.
  36. Alex Pettyfert akartam Jace-nek. (Shame on me. xD)
  37. Már a Csontváros előtt is nagyon szerettem Jamie-t és Kevint, mert több másik filmből ismertem már őket.
  38. A legjobban a Jace szemszögéből íródott extra novellák hoztak lázba, amikor fordítottam őket, a kedvenceim valamiért mégsem ezek lettek.
  39. Idegesít Maia és Jordan szála a TMI-ban. 
  40. Fel sem tűnt, hogy egészen a Bukott angyalok városáig nem tudtuk, mi Simon teljes neve. Csak akkor jöttem rá, amikor Cassie bejelentette, hogy meg fogjuk tudni belőle.
  41. Sokakkal ellentétben elképzelni sem tudom, hogy Clary és Izzy parabataiok legyenek. Szerintem ezzel a parabatai kötelék szentségét sértenék meg.
  42. A TOP5 szereplőim között van egy olyan szereplő is, akit eddig csak a Bane krónikákból ismerünk, de később főszereplő lesz a TLH-ban.
  43. Nem szeretem a Szép remények történetét, mégis alig várom a TLH-t, hiába erre épül.
  44. Az egyik szereplő, akinek a legjobban aggódom a boldogságáért, Luke. 
  45. Amikor először megtudtam, mi Valentine neve, röhejesnek tartottam. 
  46. Jace-t beleírtam a Harry Potter fanfiction regényem egyik jelenetébe anélkül, hogy AU lett volna belőle.
  47. Nem szeretem Jocelynt.
  48. Amikor kiderült, hogy az angyali erő rúnát választották a film fő rúnájának, először nem örültem.
  49. Sírva nevettem a Pajesz Pasival kapcsolatos Tumblr posztokon még a forgatás idején.
  50. Megnéztem a családfát még a Clockwork Princess olvasása előtt, és rögtön Willt kerestem rajta.

20 megjegyzés:

  1. Nagyon sokkal egyetértek veled :D Viszont azt szeretném kérdezni, hogy a Bane krónikákat hol olvastad? Kijöttek már könyvben?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Novellánként jelenik meg ebookban, eddig 5 jött ki és még 5 van hátra. :)

      Törlés
    2. Óóó... És magyarul nem is fog? Vagy legalább könyvben?:(

      Törlés
    3. De, jön magyarul is, elvileg az első novella decemberben. :)

      Törlés
  2. Én is egy csomó dologgal így vagyok főleg a 20-assal :D <3

    VálaszTörlés
  3. Jó volt ezt így végig olvasgatni ,mert én is magamra ismertem több pontnál. :D :)

    VálaszTörlés
  4. Nekem egy csomó kérdésem lenne. Egyes pontokra bővebben is kíváncsi lennék. Lássuk csak: (újra kell olvasnom, h összeszedjem :P)
    A 20-assal én is meg barátnőm is Nagyon egyetértünk. Ha meghallanátok miket össze tud Jace-szel álmodni. :D
    A 27-esen még mindig filozofálgatok néha. A Hamuváros közepéig még nem sikerült eldöntenem, h melyiküknek Valentine az apja, mert úgy gondolom, h egyiküké biztosan.
    A 38-ashoz lenne kérdésem: Hol találhatnám meg ezeket a novellákat. Tudnál nekem linket küldeni hozzá? Vagy h mire keressek rá, h megtaláljam magamtól?
    A 41-es eszembe se jutott még. Elég érdekes lenne mindenesetre.
    A 46-osra nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan. Lécci oszd meg velem... *bociszemek*

    Nagyjából ennyi lenne. Kérdés ugyan csak egy van benne, de milliónyi másik kérdés maradt a fejemben és csak azért nem teszem fel, mert még nem olvastam csak a Csontvárost és a Hamuvárost sem még végig. De nagyon várom már, h karácsonyra megkaphassam az Üvegvárost. Már nagyon kíváncsi vagyok rá, annyit beszéltetek róla. :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Jujj, nagyon örülök!

      Na szóval... 38-asra: Ezeket a novellákat, kimaradt jelenetek nagyrészt lefordítottam, amennyire tudom a TMI extrákat mind, a Pokoli szerkezetekben van még egy-két hiányosság. Ha a felső menüsorra nézel, ott kattints a The Mortal Instruments - A végzet ereklyéi feliratra, és ott megtalálod az összes linkjét, időrendben felsorolva, aszerint, hogy melyik könyvhöz kapcsolódik.

      És Jace pedig... Dahlia beosztásánál Jace Waylandet is beosztják, méghozzá a Griffendélbe. ;)

      Törlés
    2. Aztaaaa... erre nem is emlékszem :D

      Törlés
  5. Szinte az összessel egyét értek. :) Nagyon jó az oldalad,csak gratulálni tudok hozzá,és az 1000000-hoz is,köszönjük a rengeteg információt,képet,hírt,videót,stb.-t.... :DD

    VálaszTörlés
  6. Kedves Deszy!
    Lehet,hogy már valamelyik bejegyzésedbe leírtad,de légyszi válaszolj nekem,hogy ez hogy szokott működni CC könyveinek a megjelenése (konkrétan a TMI-COHF)?Azt tudom,hogy CC kirakott egy képet már a könyvről (6. könyves címke),de további képek mikor várhatók szerinted?Azt is tudom,hogy angolul májusban jelenik meg,de Magyarországra mikor szokott eljutni? Napok,hetek,hónapok kérdése?Válaszodat előre is köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Hát, ez mindig változó. Több részletet nem igazán szokott megosztani, talán még elárulja, hogy ki van rajta, de ez sem biztos. A legutóbbi kettőnél játék volt, tweetelni kellett valamit, ezeket számolta egy rendszer, és így állt össze kis pontokból a borító. (Ez a Clockwork Princess borítónál volt, aztán így állt össze szavakból az első fejezet is, amit elolvashattunk.)
      A magyar fordítás is kérdéses. Semmiképp sem hetek, hanem hónapok kérdése. Én egy fél évet számolnék rá. Általában úgy szokott lenni, hogy valamikor tavasszal jön az angol, aztán késő ősszel vagy karácsonyra megjelenik magyarul. De ez sok mindentől függ, többek között attól is, hogy Kamper Gergelynek éppen mennyi munkája van, és mit kell éppen fordítania. Mindenesetre jövő ősznél előbb semmiképp sem várható a magyar változat.

      Törlés
    2. Kár,hogy csak késő ősszel jelenik meg magyarul,azt hittem,hogy már nyáron olvashatom :( ,de köszönöm a gyors válaszodat! :)

      Törlés
  7. úúúú,bocsi,még egy-két kérdés...,mi a twitterneved(csak ha követhetlek) :) ? , a könyv részletek általában mennyi idővel szoktak kijönni a könyv megjelenése előtt? A Bane krónikák 1 decemberben fog elvileg megjelenni Mo.-n és írtad,hogy ebook formában már megjelent mind az öt???Hogyha nem nagy gond tudnál oldalt linkelni,ez az információ tényleg igaz-e (a megjelenés),a Bane krónikákról egy picit bővebb leírást adni nekem?Hogy mikor játszódik,Magnuson(gondolom,hogy ő) kívül kik szerepelnek benne,nagyjából miről szól,hány részes? ,magyarul/angolul mikor jön/jött ki? Még egyszer előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. @TMI_HUN

      Hát, Cassie apróbb egy-két soros részleteket már elég hamar megoszt, aztán az angol megjelenés előtt egy-másfél hónappal szoktak kijönni már hosszabb részletek, gyakran egész fejezet is.
      Bane krónikák novella összesen 10 lesz, ebookként angolul eddig az első 5 jelenet meg, további 5 lesz még. Minden hónapban kijön egy, az utolsó szilveszterkor jelenik majd meg angolul.
      Az utóbbi Bane krónikák novellákról találsz még véleményt is az oldalon, de egyébként van egy külön Bane krónikák címke, ha az abban lévő bejegyzéseket megnézed - annyira sok azért nincs -, ott az összes vele kapcsolatos posztot megtalálod. A novellák címét, ha írtam, akkor értékelést, egyéb kisebb híreket, és eddig majdnem minden novellából fordítottam nektek egy-egy részletet is. A novellákról egyesével is találsz infót elvileg.
      Összességében nehéz róla beszélni, mert mindegyik novella másik korszakban játszódik. Valahol az 1700-as, 1800-as években indulunk, és haladunk előre a történetben. Az utolsó novella már a TMI idején fog játszódni. Így - mivel a történelmi korok változnak - nagyrészt a szereplők is cserélődnek. Feltűnnek a Pokoli szerkezetek szereplők ősei, aztán a Pokoli szerkezetek sorozat szereplői, majd az ő gyerekeik, aztán a TMI szereplők ősei és végül a TMI szereplők is. És van egy-egy visszatérő alak, a halhatatlanok közül, pl. Camille illetve Ragnor Fell.
      A novellák története is más, mindig Magnus egy-egy kalandjáról van szó.
      Magyarul az első decemberben jön ki, ha minden jól megy, ennél többet egyelőre nem tudok.

      Törlés
    2. úúúú rengeteget segítettél,nagyon szépen köszönöm a válaszaidat :))))))))))

      Törlés
  8. Majdnem minden igaz rám azok közül,amik nem az angollal kapcsolatosak:D Pl.,hogy tudtad,hogy Jace és Clary nem testvérek,de nem tudtál rájönni,hogy miért nem azok..:'))♥

    VálaszTörlés
  9. Ááá, igen, Lukeot én is a Gilmore Girls-ös Lukeként képzeltem el! :D

    VálaszTörlés
  10. Nagyon sok tök igaz rám is viszont magamról már csak annyit, hogy én egy nagy tévedésből kezdtem el olvasni a csontvárost és végül úgy beleszerettem mint a sicc :D

    VálaszTörlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets