Blogger Widgets

2014. július 6., vasárnap

Kevin szerint undorító a Bane borító


Sziasztok!

Sokat gondolkoztam rajta, hogy megosszam-e ezt a videót, de aztán rájöttem, hogy nem az én ízlésem itt a mérce, ha érinti az Árnyvadászokat valami, akkor azt általában hozom. Szóval meghajlom ezelőtt, és hozom Kevin videóját, aki nagyon lehúzta a Bane krónikák borítóit vlogger bejegyzésében.

Egy kis megjegyzés a videóhoz, talán sokak okulására:
Kevin úgy tűnik, egy ténnyel nem volt tisztában, amikor a videót készítette. Annak idején már írtam erről, de akkor most még egyszer, hátha valaki lemaradt.
Ha egy kiadó megveszi egy külföldi könyv kiadási jogait, akkor azzal nem jön együtt, csomagban az eredeti borító is. A borító jogaiért külön kell fizetni, és ez sokszor bizony jelentős költséget jelent. Ezért fordulhat elő, hogy sok kiadó szinte nem is dolgozik eredeti borítókkal, hiszen sok esetben sokkal olcsóbb stock fotókból saját borítót készíteni.
A Bane krónikák esetében drága volt a borító. A kiadóban végig megvolt a szándék, hogy Cassie könyveit eredeti borítóval hozzák el nekünk, a regények esetében ezt is teszik. De a Bane borítók drágák lettek volna egy novellához mérten, nem tudták volna kitermelni az árát, vagy nagyon drágán tudták volna csak árulni őket. Így saját borító mellett döntöttek (ahogy egyébként sok más országban is). Szóval az eredeti borítók semmiképp sem voltak képben.


9 megjegyzés:

  1. Csak nekem tűnik idegesítőnek a sok effekt és a hadarás?! Első videót látom a sráctól, de bevallom őszintén, hogy a felét nem értettem normál hangerőn, mert artikulálatlan és hadar...
    Na meg ha khm, ennyire "okádéknak" tartja a borítókat, csináljon jobbat... próbálkoztam borítókészítéssel és nem könnyű munka, és tényleg van olyan, hogy meg sem üti az eredeti mércéjét, de ne fikázza már le más napokig tartó munkáját...

    VálaszTörlés
  2. Az nekem is feltűnt, hogy nagyon hadar, én se értettem a mondanivalójának a felét, mert vagy hadart, vagy egy bugyuta hanggyorsító effektet tett rá, vagy hang lassítót, szóval tök értelmetlen az egész. És hogy honnan veszi ezeket, az már copy, mert van egy amerikai vlogger, aki szintén könyvekkel foglalkozik, és ő is mindig ilyen effekteket tesz a hangjára, csak ő nem hadar, és normális mikrofonja van. Meg ott van a teáscsésze is, amit nem mindig vesz elő, de a fent említett vlogger is ugyan ezt csinálja. A képi effektekről meg ne is beszéljünk, a szövegbecsúszós cuccok, meg a zene hirtelen halkulása meg már csak hab a tortán, szóval az egész srác egy Christine copy. (ilyen effektekkel emiket produkál nem fikáznék borítókat). Bocsánat a hosszú rizsáért :D (ő az a vogger, akivel hasonlítottam: https://www.youtube.com/user/polandbananasBOOKS)

    VálaszTörlés
  3. Már elnézést!!! Igaz, hogy a borító is nagyon fontos, DE nem a borítót fogod elolvasni hanem a könyvet....... Nem is fogod látni a borítót miközben a könyvet olvasod!!!! És nem a kinézete számít egy könyvnek, hanem a tartalma!!!!!!

    VálaszTörlés
  4. Hát ezt nem hiszem el! Milyen alapon szólja le a magyar borítókat, vagy egyáltalán csinál videót egy olyan gyerek..... huhh... akinek lássuk be.. inkább egy logopédus kellene. A beszédhibáitól semmit sem lehet érteni, a magyar nyelvet nem képes választékosan használni... csak nevetni tudok rajta. Egyébként előbb is utánanézhetett volna annak, hogy a borítókat is kvázi meg kell venni. Nem mondom, nem mindegyik tökéletes, vagy ellenállhatatlanul gyönyörű az eredetihez képest... de az egész videó egy vicc. Egyszerűen nem tudok rá mást mondani.... és valaki szóljon neki, hogy egy lócitrom is humorosabb nála. Amúgy Deszi! Nagyon szeretem az oldalt, és az olvasós blogodat is! ^^

    VálaszTörlés
  5. Nehogy kitagadjatok, de szerintem igaza van. Már nem úgy, értékelem a borítókészítől fáradalmas munkáját, és tisztában vagyok azzal is, hogy meg kell venni a borítót meg minden, de ettől függetlenül, nekem nem tetszenek a Bane borítók://

    VálaszTörlés
  6. Attól, hogy nem tudsz főzni, még szidhatod a menzakaját.
    Rengeteg időt ölhettek valamibe, ami rosszul sikerül, viszont az aki becsülettel megtanulja, hogyan kell szépen, ízlésesen dolgozni, még több időt töltött vele.
    A videót nem méltatnám, de tény és való, hogy a Bane krónikák magyar borítói hihetetlenül színvonaltalan, összecsapott munkák. Arról meg, hogy egy borítótervező nem olvassa el a könyvet, inkább nem nyilatkoznék. Igen, ez az én véleményem, de megmondom őszintén, nekem az eredeti borítók sem tetszenek annyira nagyon, de kétségkívül jobbak mint a magyarok. Akit kicsit érdekel a téma, nézzen körül pl. a Pinguin books háza táján, milyen borítókat hoznak, vagy akár itthon maradva az Európa kiadó készíttet magyar grafikusokkal eszméletlen színvonalasakat.
    Nem megbántani akarom az alkotókat, vagy akár titeket, akinek tetszik, kérlek ne vegyétek így.

    VálaszTörlés
  7. Huhh, szegény srác, de tudatlan...

    VálaszTörlés
  8. Látom, én vagyok az egyetlen, aki először azt gondolta, hogy Kevin Zegers szerint undorító a borító. :DDDDD
    Mellesleg, én sem pártolom a videót, de kétségtelenül igaza van azzal kapcsolatban, hogy szörnyű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem te vagy az egyetlen... :D Nekem is először ő ugrott be.. :)

      Törlés

Rendeljétek meg innen Cassie könyveit!

Blogger Widgets