Sziasztok!
Íme itt az első cikk, a fordítás Zsófi munkája, neki nagyon köszönöm ezúton is! :) Az eredetit itt olvashatjátok.
Forgatáson Jamie Campbell Bowerrel - A napom a The Mortal Instruments: City of Bones kulisszái mögött
Októberben lehetőséget kaptam, hogy ellátogassak A Végzet
Ereklyéi: Csontváros forgatására Torontóban, Kanadában karöltve egy csapat
bloggerrel, weboldalakkal és egyéb nyertesekkel Európából.
Besétálva a Csontváros produkciós irodájába, az első dolog,
amit látsz egy koncepció a film grafikájához. Ami elsőként szembetűnt, hogy minden
olyan volt a képeken, ahogy én elképzeltem Cassandra Clare írása alapján. Ez
mindenképpen egy WOW pillanat volt, amikor azt mondtam, hogy azta, mintha a
fejemben jártak volna.
Miután egy ideig tanulmányoztuk a grafika koncepcióját, elvittek minket a jelmezes részleghez.
Gersha Phillips jelmeztervező készségesen mutatta meg nekünk az ötlettábláját és hogy hogyan ment keresztül a kreatív változásokon, hogy eljusson a végső megjelenéshez, elomdta, hogyan merít ihletet a magazinokból, popsztároktól, mint Lady Gaga és David Bowie, a kifutókról és más filmekből, mint a Penge és a Mátrix (nagyjából képzeljünk el minden olyan filmet, ahol a srác hosszú fekete kabátot visel). Megmutatott 3 jelmezt, amit Lily Collins (Clary), Jamie Campbell Bower (Jace) és Jemima West (Isabelle) viselt a filmben. Jamie és Jemima jelmeze látható a teaser előzetesben. Gersha elmagyarázta, hogy a Lily által viselt combig érő magas sarkú csizma hibrid volt, két csizmából csináltak egyet, Jemimáé pedig Madonna Material girl viseletét utánozza. Jamie bőr kapucnis mellénye hosszú szabású, ezt eredetileg nem tervezték, de mivel jól nézett ki, így maradt. A jelmezeken kívül minden szereplő visel egy rúnával ellátott medált. Isabelle nyaklánca valóban rubint foglal magába, ami jelez, ha a démonok közel vannak.
Gersha aztán körbevezetett a helyiségben, ahol olyan jelmezek voltak, amiket a Pandemoniumban és Magnus partiján viseltek a vámpírok, továbbá köntösök, amik a Néma Testvérekhez tartoztak. Ezeket úgy festették meg, hogy szinte beleolvadnak az épületek kőfalába. A szélüket olyan színűre volt festették, amit a tervező csak vérnek nevezett, ami állítása szerint fantasztikus a filmben. Megmutatatta még azt a kopott, viseltes dzsekit, amit Claryn láthatunk többek között a teaser előzetesben.
A jelmezes részlegről áttértünk a művészeti részlegre. Számos embernek mutatattak be minket, mint a forgatásért felelős tervező, aki a grafikáért is felel, mint például az üzletek homlokzata New Yorkban. Itt találkoztunk a művészeti rendezővel (Anthony) Tony Lannival, aki levitt minket a soundstagbe(ez az a hely, ahol felveszik a hangot), közben olyan díszletek mellett mentünk el, mint Jocelyn lakása, Clary hálószobája a rajzaival teli fallal, a konyha és Jocelyn hálószobája. Bevittek minket Madame Dorothea lakásába, ami tökéletes volt a gyöngyös függönnyel, a kopott szőnyegekkel és az általános rendetlenséggel egészen a porig. Még a füstölő illatát is érezni lehetett, akárki elképzelhette, hogy leülhet egy tartotkártya vetésre.
A fő helyszín az Intézet tetején lévő fedett kerti szobából és az Intézet könyvtárából állt. Amikor belátogattunk, Jamie (Jace) éppen harcjelenetet forgatott Jonathan Rhys Meyers (Valentin) dublőrével (Jonathan a fegyverekkel gyakorolt közben) és hadd mondjam el, nagyon jól csinálták, a kardok hangja, a morgások, és közben izzadtak.
Sajnos nem volt alkalmunk Jamie-vel beszélni, de mindannyian jó munkát kívántunk, miután megengedték, hogy maradjunk a jelenet forgatásánál. Tony megmutatta a könyvtár különböző részeit és elmagyarázta, hogy egy olyan anyagot használtak a portál elkészítéséhez, amit üvegházakban szoktak, hogy visszaverje a fényt, és ez adta itt a csillogását a portálnak. A padlón lévő rúnáktól kezdve az ajtó fölötti díszlécekig a könyvtár minden része tökéletes volt. Tony ezenkívül megmutatta az Intézet külső falának kőmásolatát, amilyen a torontói Casa Loma, ahol helyszíni forgatás is zajlott.
Innen elvittek a rendezői székekhez és meglepődve olvastuk a hátuljukon ’A Végzet Ereklyéi’-t és a saját neveinket, ez egy különleges ajándék volt a produkciós cégtől. Ezután kimentünk egy furgonhoz, amiben ott volt minden apró kellék, amik segítenek ahhoz, hogy a jeleneteket összeálljanak. Itt találkoztunk Adammel, a kellékessel. Olyan dolgokat mutatott meg, mint Isabelle korbácsa, ami aranyszínű a könyvben, de ők az ezüst mellett döntöttek, mert jobban illett az öltözékéhez. Azt is elmagyarázta, hogyan próbálgatták az anyagokat, hogy a megfelelő mozgást kapják a korbácshoz, végül a kenguru mellett döntöttek. Sajnos az ezüst festék, amit használtak nem tapadt elég rendesen, de miután Isabelle korbácsos jeleneteit számítógéppel csinálják, kiküszöbölték a problémát.
Megmutatták a boszorkányköveket, amelyeknek a fényéhez egy nehéz akkumulátort csatoltak a színészekre, akiknek ez nem igazán tetszett. Az olyan jeleneteknél, ahol a boszorkánykövet átadják egymásnak, kis LED lámpákat használtak, ami ugyan nem adott elég fényt, de a számítógépes utómunkálatokkal megoldják. Az utolsók, amiket megmutattak a kardok/tőrök. A készítésükről annyit mondott, kezdetben egy kristályfajtát próbáltak használni, de az túl nehéznek bizonyult, illetve ezeknek volt egy gyenge pontjuk a markolatnál, ami miatt mindig eltörtek. Végül is polimer gyantát használtak, aminek az öntése során figyelni kellett, hogy az össze buborékot eltávolítsák. Sajnos, ez nem mindig sikerült és elárulta, hogy néhány szegény léleknek bele kellett fúrnia a buborékokba, és gyantával ki kellett töltenie őket.
Innentől visszamentünk a mi rendezői székeinkhez, és megnéztük egy jelenet forgatását Claryvel, Jocelynnal és Luke-kal. Sokszor újraforgatták, mert probléma volt az ajtóval, amikor Clary elhagyja a lakást. Emiatt sokat nevettünk a forgatáson, és reméljük, hogy ez is rákerül a DVD-re kivágott jelenetként, mikor megjelenik. A jelenet, amit láttunk a film elején van. A filmek forgatásánál normális, hogy a jeleneteket fordított sorrendben forgatják, Lily elmagyarázta nekünk, hogy Clary oly sok mindenen ment keresztül, és neki egyik pillanatról a másikra harcosból vissza kellett váltania a fiatal, ártatlan tini szerepébe. Egy érdekes tény, hogy Lily és Lena (Jocelyn) az azelőtti napig nem is találkoztak a forgatáson.
A jelenetek között bemutattak a producer Robert Kulzernek, Jeffnek, aki Pajesz Pasiként híresült el és Robert Sheenannak (Simon), aki elmondta, hogy számítógépes jelenetet csinálnak éppen. A látogatópárom igen boldog volt, mert Robert éppen póló nélkül volt.
És persze annak is örültünk, hogy a rendezővel, Harald Zwarttal is beszélhettünk, és készítettünk is vele egy csoportképet, hogy ez is emlékeztessen minket erre a napra.
Ebédidőben csatlakozhattunk a stábhoz és a szereplőkhöz az étkezdében, bár a lányok túl izgatottak voltak ahhoz, hogy egyenek.
A nap végén visszavittek a központi irodába, ahol megleptek minket a Csontváros könyv egy olyan példányával, amit a stáb tagjai és Cassandra Clare is aláírtak, plusz a rendezői székünk hátsó részével, amin a nevünk volt, és még más apróságokkal a napról. Ezek után mind azt vártuk, hogy visszavisznek minket a hotelszobánkba, képzeljétek mekkora meglepetéstó volt, amikor Cassandra Clare besétált. Elég szerencsések voltunk, hogy 20 percet vele tölthettünk, faggattuk a filmről, a többi könyvéről és készítettünk vele képet.
Mindent egybevéve igazán csodálatos élmény volt, hogy kaptunk egy lehetőséget, hogy bepillanthassunk a film forgatásának folyamatába, de ami a legjobb volt, hogy láthattam, hogy a könyv filmverziójának a forgatásán, amit annyira szeretek, hogy a stáb és a szereplők milyen elhivatottak, és hogy mennyi részletre figyeltek, remélve, hogy kielégíti a rajongókat. Alig várom augusztus 23-at!
Miután egy ideig tanulmányoztuk a grafika koncepcióját, elvittek minket a jelmezes részleghez.
Gersha Phillips jelmeztervező készségesen mutatta meg nekünk az ötlettábláját és hogy hogyan ment keresztül a kreatív változásokon, hogy eljusson a végső megjelenéshez, elomdta, hogyan merít ihletet a magazinokból, popsztároktól, mint Lady Gaga és David Bowie, a kifutókról és más filmekből, mint a Penge és a Mátrix (nagyjából képzeljünk el minden olyan filmet, ahol a srác hosszú fekete kabátot visel). Megmutatott 3 jelmezt, amit Lily Collins (Clary), Jamie Campbell Bower (Jace) és Jemima West (Isabelle) viselt a filmben. Jamie és Jemima jelmeze látható a teaser előzetesben. Gersha elmagyarázta, hogy a Lily által viselt combig érő magas sarkú csizma hibrid volt, két csizmából csináltak egyet, Jemimáé pedig Madonna Material girl viseletét utánozza. Jamie bőr kapucnis mellénye hosszú szabású, ezt eredetileg nem tervezték, de mivel jól nézett ki, így maradt. A jelmezeken kívül minden szereplő visel egy rúnával ellátott medált. Isabelle nyaklánca valóban rubint foglal magába, ami jelez, ha a démonok közel vannak.
Gersha aztán körbevezetett a helyiségben, ahol olyan jelmezek voltak, amiket a Pandemoniumban és Magnus partiján viseltek a vámpírok, továbbá köntösök, amik a Néma Testvérekhez tartoztak. Ezeket úgy festették meg, hogy szinte beleolvadnak az épületek kőfalába. A szélüket olyan színűre volt festették, amit a tervező csak vérnek nevezett, ami állítása szerint fantasztikus a filmben. Megmutatatta még azt a kopott, viseltes dzsekit, amit Claryn láthatunk többek között a teaser előzetesben.
A jelmezes részlegről áttértünk a művészeti részlegre. Számos embernek mutatattak be minket, mint a forgatásért felelős tervező, aki a grafikáért is felel, mint például az üzletek homlokzata New Yorkban. Itt találkoztunk a művészeti rendezővel (Anthony) Tony Lannival, aki levitt minket a soundstagbe(ez az a hely, ahol felveszik a hangot), közben olyan díszletek mellett mentünk el, mint Jocelyn lakása, Clary hálószobája a rajzaival teli fallal, a konyha és Jocelyn hálószobája. Bevittek minket Madame Dorothea lakásába, ami tökéletes volt a gyöngyös függönnyel, a kopott szőnyegekkel és az általános rendetlenséggel egészen a porig. Még a füstölő illatát is érezni lehetett, akárki elképzelhette, hogy leülhet egy tartotkártya vetésre.
A fő helyszín az Intézet tetején lévő fedett kerti szobából és az Intézet könyvtárából állt. Amikor belátogattunk, Jamie (Jace) éppen harcjelenetet forgatott Jonathan Rhys Meyers (Valentin) dublőrével (Jonathan a fegyverekkel gyakorolt közben) és hadd mondjam el, nagyon jól csinálták, a kardok hangja, a morgások, és közben izzadtak.
Sajnos nem volt alkalmunk Jamie-vel beszélni, de mindannyian jó munkát kívántunk, miután megengedték, hogy maradjunk a jelenet forgatásánál. Tony megmutatta a könyvtár különböző részeit és elmagyarázta, hogy egy olyan anyagot használtak a portál elkészítéséhez, amit üvegházakban szoktak, hogy visszaverje a fényt, és ez adta itt a csillogását a portálnak. A padlón lévő rúnáktól kezdve az ajtó fölötti díszlécekig a könyvtár minden része tökéletes volt. Tony ezenkívül megmutatta az Intézet külső falának kőmásolatát, amilyen a torontói Casa Loma, ahol helyszíni forgatás is zajlott.
Innen elvittek a rendezői székekhez és meglepődve olvastuk a hátuljukon ’A Végzet Ereklyéi’-t és a saját neveinket, ez egy különleges ajándék volt a produkciós cégtől. Ezután kimentünk egy furgonhoz, amiben ott volt minden apró kellék, amik segítenek ahhoz, hogy a jeleneteket összeálljanak. Itt találkoztunk Adammel, a kellékessel. Olyan dolgokat mutatott meg, mint Isabelle korbácsa, ami aranyszínű a könyvben, de ők az ezüst mellett döntöttek, mert jobban illett az öltözékéhez. Azt is elmagyarázta, hogyan próbálgatták az anyagokat, hogy a megfelelő mozgást kapják a korbácshoz, végül a kenguru mellett döntöttek. Sajnos az ezüst festék, amit használtak nem tapadt elég rendesen, de miután Isabelle korbácsos jeleneteit számítógéppel csinálják, kiküszöbölték a problémát.
Megmutatták a boszorkányköveket, amelyeknek a fényéhez egy nehéz akkumulátort csatoltak a színészekre, akiknek ez nem igazán tetszett. Az olyan jeleneteknél, ahol a boszorkánykövet átadják egymásnak, kis LED lámpákat használtak, ami ugyan nem adott elég fényt, de a számítógépes utómunkálatokkal megoldják. Az utolsók, amiket megmutattak a kardok/tőrök. A készítésükről annyit mondott, kezdetben egy kristályfajtát próbáltak használni, de az túl nehéznek bizonyult, illetve ezeknek volt egy gyenge pontjuk a markolatnál, ami miatt mindig eltörtek. Végül is polimer gyantát használtak, aminek az öntése során figyelni kellett, hogy az össze buborékot eltávolítsák. Sajnos, ez nem mindig sikerült és elárulta, hogy néhány szegény léleknek bele kellett fúrnia a buborékokba, és gyantával ki kellett töltenie őket.
Innentől visszamentünk a mi rendezői székeinkhez, és megnéztük egy jelenet forgatását Claryvel, Jocelynnal és Luke-kal. Sokszor újraforgatták, mert probléma volt az ajtóval, amikor Clary elhagyja a lakást. Emiatt sokat nevettünk a forgatáson, és reméljük, hogy ez is rákerül a DVD-re kivágott jelenetként, mikor megjelenik. A jelenet, amit láttunk a film elején van. A filmek forgatásánál normális, hogy a jeleneteket fordított sorrendben forgatják, Lily elmagyarázta nekünk, hogy Clary oly sok mindenen ment keresztül, és neki egyik pillanatról a másikra harcosból vissza kellett váltania a fiatal, ártatlan tini szerepébe. Egy érdekes tény, hogy Lily és Lena (Jocelyn) az azelőtti napig nem is találkoztak a forgatáson.
A jelenetek között bemutattak a producer Robert Kulzernek, Jeffnek, aki Pajesz Pasiként híresült el és Robert Sheenannak (Simon), aki elmondta, hogy számítógépes jelenetet csinálnak éppen. A látogatópárom igen boldog volt, mert Robert éppen póló nélkül volt.
És persze annak is örültünk, hogy a rendezővel, Harald Zwarttal is beszélhettünk, és készítettünk is vele egy csoportképet, hogy ez is emlékeztessen minket erre a napra.
Ebédidőben csatlakozhattunk a stábhoz és a szereplőkhöz az étkezdében, bár a lányok túl izgatottak voltak ahhoz, hogy egyenek.
A nap végén visszavittek a központi irodába, ahol megleptek minket a Csontváros könyv egy olyan példányával, amit a stáb tagjai és Cassandra Clare is aláírtak, plusz a rendezői székünk hátsó részével, amin a nevünk volt, és még más apróságokkal a napról. Ezek után mind azt vártuk, hogy visszavisznek minket a hotelszobánkba, képzeljétek mekkora meglepetéstó volt, amikor Cassandra Clare besétált. Elég szerencsések voltunk, hogy 20 percet vele tölthettünk, faggattuk a filmről, a többi könyvéről és készítettünk vele képet.
Mindent egybevéve igazán csodálatos élmény volt, hogy kaptunk egy lehetőséget, hogy bepillanthassunk a film forgatásának folyamatába, de ami a legjobb volt, hogy láthattam, hogy a könyv filmverziójának a forgatásán, amit annyira szeretek, hogy a stáb és a szereplők milyen elhivatottak, és hogy mennyi részletre figyeltek, remélve, hogy kielégíti a rajongókat. Alig várom augusztus 23-at!
Még mindig nagyon irigylem azokat akik eljutottak oda! :)
VálaszTörlésKöszönet a fordításért! :) Egy valamit azért nem teljesen értek... Izzy korbácsa, kenguru... mi? Ezt most, hogy kell érteni?
Hát, ebben én sem vagyok teljesen biztos. Azt hiszem, kengurubőr lehet, de a szövegben simán kangoroo volt, az is elképzelhető, hogy ez egy korbácsfajta. Fogalmam sincs.
Törlés